fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

כלא אלקטרז- מסע בכלא השמור בעולם

כלא אלקטרז נחשב לאחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר בסן פרנסיסקו. הסיור ייקח אתכם למסע מרתק בעקבות ההיסטוריה והסיפורים של הכלא השמור בעולם. על מנת שלא תפספסו שום דבר הכנו לכם מדריך לביקור בכלא אלקטרז.
לעוד 12 אטרקציות מומלצות בסן פרנסיסקו

קצת על ההיסטוריה של כלא אלקטרז:

כלא אלקטרז (Alcatraz) נחשב לכלא השמור ביותר בעולם והוא פעל כ 30 שנים עד לסגירתו בשנת 1963. בתחילה האי אלקטרז שימש כבסיס וכלא צבאי בשל מיקומו האסטרטגי, אך בגלל עלויות תחזוקה גבוהות החליטה ממשלת ארצות הברית להפוך את האי לכלא אזרחי.
במהלך השנים הוחזקו בכלא אסירים רבים, מבין המפורסמים שבהם תמצאו את אל קפונה שהיה ראש המאפיה בשנות ה 20 של המאה הקודמת, ג'ורג' קלי בארנס, הגנגסטר שהיה ידוע בכינוי "משין גאן קלי", ואת אלווין קרפיס שהפך להיות האסיר הוותיק ביותר בכלא.

הכלא ידוע ככלא השמור ביותר בעולם בעיקר בזכות השמירה הקפדנית שהיתה בו. אך למרות שבריחה מהכלא נחשבה למשימה בלתי אפשרית במשך השנים בוצעו בכלא 14 ניסיונות בריחה שונים, כולם לא צלחו, חלקם נורו ונהרגו וחלקם הוחזרו לכלא. ניסיון הבריחה המפורסם ביותר היה בשנת 1962, כאשר 3 אסירים הצליחו במבצע בריחה מרשים לברוח ולהגיע עד הים, ומשם שטו ברפסודה מאולתרת. עד היום הם לא נמצאו ולא ידוע מה עלה בגורלם, וההשערות הן כי טבעו בים. שלושת אסירים אלו נתנו השראה לסרט "הבריחה מאלקטרז", שמבוסס על סיפור הבריחה המפורסם.

סדר היום בכלא היה קפדני במיוחד, וכלל השכמה ב6:30, ארוחת בוקר ב6:55, יציאה לעבודה ב7:30 ועוד. לאסירים לא הייתה הרבה פרטיות כשהלכו לעשות את צרכם בשירותים, אשר היו פולטים צחנה חזקה, וברזי מים חמים לא הותקנו עד תחילת שנות ה60, זמן קצר לפני סגירת הכלא בשנת 1963.

כלא אלקרטז נחשב גם לאחד מבתי הכלא המפורסמים בעולם בעיקר בזכות הסרטים והסדרות שנעשו עליו כמו, "הבריחה מאלקטרז", "רצח מדרגה ראשונה", "הפריצה לאלקטרז", הסדרה אלקטרז ועוד.
בתקופת הקורונה הכלא היה סגור למבקרים, אך באוגוסט 2021 הוא נפתח מחדש והיום ניתן לסייר בו ולהזמין כרטיסים באתר.

ביקור בכלא אלקטרז:

האתר פתוח בכל יום בין השעות 10:00 בבוקר עד 20:00 בלילה

אל האי אלקטרז מגיעים דרך מעבורת היוצאת מרציף 33 הצמוד לרציף הדייגים. הנסיעה אל האי אורכת כ 15 דקות (2 קילומטר). מומלץ לרכוש כרטיסים למעבורת ולביקור בכלא מראש באתר במיוחד בעונות העמוסות.
ניתן להזמין סיור מודרך או לסייר באופן עצמאי באי בלווי אוזניות מודרכות. הסיור עם האוזניות זמין בשפות- אנגלית, ספרדית, גרמנית, איטלקית, הולנדית, יפנית, סינית, קוריאנית, ופורטוגזית.

את פני המגיעים לסיור מקבל עובד הפארק כשהוא מלווה באסיר לשעבר. הסיור בכלא הוא מרתק ולוקח אכם למסע בין תאי הכלא ולסיפורים וחיי היומיום של האסירים ושל הסוהרים. הביקור בנוי בשלבים מהתאים הצינוק חדר האוכל הספרייה, ועד לתאי האסירים.
קיימים כיום 4 סוגי סיורים באי- סיור יום, סיור לילה, סיור מאחורי הקלעים, סיור "מלאכי האי". הסיור הפופולרי ביותר הוא סיור היום המלווה במדריך אודיו (אוזניות) של האתר שיספר לכם על ההיסטוריה של הכלא והוא כלול במחיר השייט.  

כמה זה עולה? העלות המינמלית (שייט הלוך וחזור וסיור אוזניות) היא 40 דולר למבוגר. אם תרצו סיור לילה תצטרכו לשלם 47 דולר. ילדים מתחת לגיל 4 לא צריכים לשלם על כרטיס.  
אם תרצו סיור מודרך תצטרכו לשלם יותר (העלות משתנה בהתאם לביקוש). לפרוט מלא של מחירי הכרטיסים לחצו כאן.

דרכי הגעה לאי אלקטרז:

אל האי אלקטרז מגיעים דרך מעבורת היוצאת מרציף 33 הצמוד לרציף הדייגים. שימו לב שאין חניה ברציף 33 וקשה ויקר מאוד לחנות באזור רציף הדייגים, ולכן מומלץ שתגיעו למזח 33 בתחבורה ציבורית. תמצאו בקישור הזה את דרכי ההגעה האפשריות לפי המיקום שלכם בסן פרנסיסקו.

טיפים חשובים לביקור באי אלקטרז:

אוכל ושתיה– לא ניתן לאכול על האי מלבד מקום ספציפי שמוגדר לפיקניקים, לכן מומלץ לאכול ארוחה טובה לפני העלייה על המעבורת ככה שזמן השהות שלכם על האי ינוצל באופן מיטבי.

הזמינו כרטיסים מראש– בשל הביקוש הרב לסיורים באי מומלץ להזמין כרטיסים לסיורים ולמעבורת מראש שבועיים לפחות. קיימים אתרים רבים למכירת כרטיסים לאי במחירים שונים, מומלץ לרכוש את הכרטיסים מהאתר הרשמי של האי בו המחירים זולים יותר. חשוב לציין שכרטיס הנסיעה במעבורת כולל גם את הכניסה לכלא ואת השכרת האוזניות.
להזמנת כרטיסים למעבורת ולסיור מהאתר הרשמי לחצו כאן.

מזג אוויר– המזג אוויר על האי משתנה בכל יום ואינו צפוי, השייט אל האי גם הוא מלווה ברוחות קרות של האוקיאנוס, ולכן מומלץ שתמיד תביאו איתכם בגדים חמים. בנוסף הסיור כולל הליכה מרובה ולכן חשוב שתלבשו נעליים נוחות.

סיור עם ילדים– על פי המלצות רוב המטיילים הביקור בכלא פחות מומלץ לילדים מתחת לגיל 12, הם בדרך כלל משתעממים ממנו.

מומלץ לצפות בסרט "הבריחה מאלקטרז" לפני שיוצאים לסיור– הצפייה בסרט תכניס אתכם לאווירה של המקום, ותהפוך את הביקור שלכם למעניין יותר.

כמה זמן מומלץ להקדיש לביקור? מומלץ להקדיש לביקור באי בין 2-4 שעות כולל השייט על מנת שתוכלו ללמוד כמה שיותר מההיסטוריה ולהיכנס לאווירה של המקום.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

 

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​