fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

כל מה שחשוב לדעת על תחבורה בניו יורק: המדריך המקיף למטייל!

ניו יורק, אחת הערים המפורסמות והמתויירות בעולם, העיר אשר גדושה באטרקציות ובתחנות חובה למטייל, תוססת הומה וצבעונית. בין אם אתם מתכננים את הביקור הבא בניו יורק ובין אם כבר הגעתם אל העיר, הרצון להספיק ולחוות עוד ועוד ממנה ודאי אינו זר לכם. הקצב הגבוה של העיר, עומס ההתרחשויות ועומס המבקרים ניכר גם בכבישיה. העיר ניו יורק ידועה בכבישים סואנים ופקוקים, מקומות החנייה בניו יורק הם מצומצמים יחסית, העלות של שימוש בחניונים מוסדרים נחשבת לגבוהה, כל אלה מובילים רבים מהנמצאים בה לשימוש בחלופות הקיימות של תחבורה ציבורית בעיר. התחבורה בניו יורק נחשבת ליעילה, נוחה ואף מדויקת. היא פופולרית ביותר בקרב מקומיים ותיירים, מהווה דרך נוחה להגעה אל אטרקציות שונות ומקומות מרכזיים בעיר ונחשבת למגוונת.

לטובת המבקרים העתידיים, המטיילים שרק נחתו בניו יורק סיטי או כל מי שזקוק למידע וסדר בכל הנוגע לחלופות השונות של התחבורה הציבורית בניו יורק – ריכזנו את כל המידע החשוב במאמר הבא! הישארו איתנו! 

מהן אפשרויות התחבורה בניו יורק למטיילים?

   סאבווי (רכבת תחתית) – זוהי הדרך הפופולרית ביותר להתניידות בניו יורק. בדיוק כמו קצב העיר, גם פעילות הרכבת התחתית אינה עוצרת ומציעה שירותים 24 שעות ביממה. מעל ל-8 מיליון בני אדם משתמשים בה מדי יום, כאשר היא מהווה אחת מדרכי ההגעה למקומות מרכזיים כמו: מנהטן, ברוקלין, קווינס, סנטרל פארק ועוד. תחנות הסאבווי מצוינות על גבי מפה, אותה ניתן לקבל בתחנות השונות ולצפות בה גם באונליין דרך האפליקציה הנוחה ,NYC Subway שתספק עבורכם את כל המידע הדרוש לנסיעה כגון: תחנות, מיקומים, כיוונים ועוד.

בשעות העומס בעיר גם הרכבת התחתית תהיה עמוסה בנוסעים, מה שעשוי להוות עבור התייר בעיר אטרקציה בפני עצמה. קווי הרכבת התחתית מתחלקים למהירים ומאספים. בעוד קווי האקספרס יעצרו בתחנות נבחרות במסלול, הקווים המאספים יעצרו בכולן. מלבד יעילותה, נחשבת הרכבת התחתית לתחבורה הכי זולה להתנייד בה בניו יורק. על הנוסעים לרכוש כרטיס נסיעה נטען, כרטיס מטרו. ישנה אפשרות להטענה בסכום נקוב או בהטענה לשימוש בלתי מוגבל לפרק זמן מוגבל: חודש, יום, שבוע. כרטיס מטרו יאפשר לרוכשים, נסיעה בקוויה השונים של הרכבת התחתית ובקווי האוטובוס השונים בעיר. 

    אוטובוסים – עוד אפשרות יעילה להתניידות בתחבורה בניו יורק היא באמצעות אוטובוסים. תחנות אוטובוס רבות נמצאות בכל רחבי העיר, והן מאפשרות התניידות נוחה ופשוטה בין מקום למקום. האוטובוסים נוסעים על ציריה הראשיים של ניו יורק, ולכן אין מנוס מפקקים בשעות העמוסות לבוחרים בחלופה זו בהשוואה למתניידים ברכבת התחתית שנחשבת למהירה בהרבה. יתרון בולט למתניידים באוטובוס הוא האפשרות לספוג את אווירת העיר במהלך הנסיעה. סיורים מודרכים באוטובוס תיירים גם הם אופציה נוחה. סיור מובנה בנקודות המרכזיות בעיר יחסוך מכם קשיי התמצאות וילווה בהסבר אינפורמטיבי. ישנה אפשרות לבחור מסלול מועדף משלל מסלולים אפשריים, ובנוסף ניתן לרדת מהאוטובוס על מנת לבקר פיזית בשלל האטרקציות שיוצגו לכם בנסיעתכם, ולאחר הביקור לחזור ולהמשיך בנסיעה עם אוטובוס התיירים.  

     מוניות ניו יורק –  מי מכם שצפה בסדרות אמריקאיות מוכרות, ודאי נתקל בסצנה המצולמת ברחובות ניו יורק ובה מככבת המונית הניו יורקית הצהובה. המונית היא אמצעי תחבורה מבוקש מאוד בשעות העומס בניו יורק, ולכן תתקשו להשיגן. שימוש באפליקציות המובילות לשם הזמנת מוניות הוא פופולרי ומקובל וחוסך זמן המתנה מיותר. במוניות הרשמיות מותקן מונה שיקבע את התשלום בעבור הנסיעה. שיקול שיש לקחת בחשבון בבחירת חלופה זו הוא הכבישים העמוסים שמשפיעים ישירות על מחיר הנסיעה. 

   אובר בניו יורק – אפליקציה המפעילה את שירותיה בעיר. מאפשרת לנהגים לתאם נסיעה משותפת עם נוסעים בנתיב נסיעה דומה ולגבות עבור שירות זה תשלום. השימוש באפליקציה כרוך בעמלה אותה משלמים המשתמשים בה. 

   הסעה משדה התעופה בניו יורק למנהטן/ הסעות לשדה התעופה ניו יורק – שירותי הרכבות בניו יורק מהווים חלופה נוחה המחברת בין העיר ואמצעי התחבורה השונים בה אל שדה התעופה. ניתן להשתמש בקווי אוטובוס שונים על מנת להגיע אל שדה התעופה וממנו, ובנוסף מוניות מהוות אמצעי תחבורה פופולרי ביותר לשם כך. הבוחרים במונית ישלמו מחיר גבוה יותר בהשוואה אל שאר החלופות. נסיעה משותפת באמצעות אפליקציות המיועדות לכך תוזיל את עלות הנסיעה ביותר מחצי בהשוואה אל שירותי מונית. שירות הסעות בניו יורק על בסיס קבוצתי משדה התעופה אל המלון גם הוא אפשרי. מדובר במיניבוס הממתין לנוסעים מחוץ לשדה התעופה ועוצר בתחנות קבועות בהן ממוקמים מלונות בעיר ניו יורק.  

  אופניים – פתרון זול, ספורטיבי ובעל פוטנציאל חוויתי בלתי מבוטל. בניו יורק תחנות רבות בהן תוכלו להשכיר אופניים בהם תוכלו להשתמש על מנת לחוות את העיר, לקצר את הדרך כשניתן וליהנות מפארקים ושבילי אופניים ייעודיים. יש לנהוג במשנה זהירות אם בחרתם ברכיבה בדרכים עירוניות בשל צפיפות התנועה. ניתן להשתמש בשירותיה של חברת ,Citibike דרכה ניתן להשכיר אופניים על בסיס יומי ובמידת הצורך חודשי ואף לשנה שלמה. החברה מאפשרת למשתמשים ליהנות משלל תחנות הפזורות ברחבי העיר ומציעות אופניים להשכרה. חשוב לשים לב שאחד מתנאי השירות הוא החזרת האופניים כל חצי שעה אל אחת מתחנות השירות. במידה ושכרתם את האופניים ליום שלם, תוכלו לקחת אותם שוב, אך יש לדאוג להחזירם אל אחת מן התחנות השונות כל חצי שעה. במידה ולא תעשו זאת, תאלצו לשלם של כ-4 דולרים מדי חצי שעה. האפליקציה של החברה, שמספקת את השירות, תאפשר לכם לדעת מראש את מיקומן של כל התחנות, על מנת שתוכלו לתכנן את מסלול נסיעתכם, להחזיר את האופניים אל התחנה ולקחת אותם שוב מדי חצי שעה.

   השכרת רכב בניו יורק – במידה והחלטתם שנסיעה ברכב פרטי עדיפה עליכם, למרות קשיי הנהיגה שטומנים בחובם כבישיה הפקוקים של העיר ניו יורק, תוכלו ליהנות משפע של חברות, עולמיות ומקומיות, שיציעו לכם שירותי השכרת רכבים. בכל נמלי התעופה הקיימים בניו יורק תוכלו למצוא סניפים של חברות להשכרת רכבים. רבים מן הנהגים שוכרים רכב על מנת להמשיך ולטייל בו מחוץ לניו יורק. לנהגים הבוחרים ברכב ככלי תחבורה בניו יורק, קחו עימכם את מפת ניו יורק, או עשו שימוש בשלל אפליקציות הניווט וצאו לקרוע את העיר.

מגוון אפשרויות תחבורה בניו יורק לבחירתכם!

לסיכום, בין אם בחרתם להתנייד ברכבת התחתית, אוטובוס, מונית או אופניים, ניו יורק מציעה מגוון אפשרויות תחבורה למקומיים ולתיירים המאפשרים להתנייד בה בנוחות וביעילות. ישנן חלופות יקרות או זולות והבחירה בידיכם. בעיר תחנות רבות שמאפשרות הגעה אל אטרקציות מרכזיות, מקומות בילוי ופנאי ללא מאמץ. עבור המטיילים שאינם מוכנים לוותר על הנוחות שמציע רכב פרטי צמוד, השכרת רכבים על מנת לטייל בעיר ומחוצה לה אף היא רווחת ומקובלת. לאחר שסקרנו בהרחבה את שלל אפשרויות התחבורה בניו יורק, כל שנותר לכם לעשות כעת הוא רק ליהנות. חופשה נעימה!

 

 

 

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​