fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

כיצד להתנייד בניו יורק

כיצד להתנייד בניו יורק? אם כבר הבנתם איפה אתם מתכוונים לשהות בניו יורק, תצטרכו לדעת גם איך להתנייד בעיר כדי להגיע בנוחות לכל מקום.

תמצאו כאן את כל אמצעי התחבורה שזמינים עבורכם, וכפי שעוד תראו, האפשרויות הן רבות בעיר המאוכלסת ביותר בארה"ב.

הנה כמה מהדרכים הטובות ביותר להתנייד בניו יורק. 

מחפשים בית מלון בעיר? תמצאו כאן רשימה של מלונות זולים במיקום טוב. 

מונית

המונית הצהובה האיקונית היא בהחלט דרך פופולרית להתנייד בעיר. ברגע שנהג המונית רואה אתכם, הוא יעצור במקום בטוח כדי שתוכלו לעלות. תעריפי הנסיעה מתחילים ב-3 דולר, כאשר המחיר עולה ככל שהזמן חולף והמרחק גדל. שימו לב שמתווסף למחיר גם מס. ניתן לשלם במזומן או בכרטיס אשראי.

קיימות אלטרנטיבות זולות יותר למונית הצהובה, כמו Uber ו-Lyft. יש להזמין נסיעה מראש באמצעות האפליקציות.

אוטובוס

האוטובוסים בניו יורק מסווגים לפי קווים מקומיים או קווי אקספרס. קווי אקספרס מצמצמים עצירות ומתמקדים בהנגשת נתיבי נסיעה מהאזורים העמוסים יותר במנהטן לרובעים החיצוניים. האוטובוסים עוצרים בתחנות מסומנות בלבד, שממוקמות במרחק של שניים עד שלושה רחובות זו מזו. בתחנת האוטובוס מופיעים קווי האוטובוס שעוברים במסלול.

מחיר הנסיעה הוא 2.75 דולר לקווים מקומיים ו-6.50 דולר לקווי אקספרס. ניתן לשלם במזומן או באמצעות MetroCard. אם משלמים במזומן, עליכם לתת את הסכום המדויק במטבעות בלבד.

ה- MetroCard הוא דרך קלה יותר לתשלום מכיוון שהוא מכסה מספר אפשרויות תחבורה שונות בעיר ואפשר לטעון אותו. יתרון עיקרי של ה-MetroCard הוא בכך שאפשר לעבור בחינם בין שירותי האוטובוס לרכבת התחתית תוך שעתיים מהנסיעה הראשונה שלכם. ניתן לרכוש את ה-MetroCard במכונות אוטומטיות, דוכני תחנת הרכבת התחתית וחנויות מקומיות בעלות של דולר.

רכבת תחתית

זו אחת הדרכים הפופולריות ביותר להתניידות בניו יורק, 24/7. הרכבת התחתית של ניו יורק היא הגדולה ביותר בעולם, וגם אחת מהעתיקות והעמוסות ביותר.

עליכם למצוא קודם תחנה קרובה. השלט בכניסה מציין אילו מסלולים זמינים עבורכם, כאשר הקווים מסומנים באמצעות מספרים או אותיות. לרוב התחנות יש מפה שתעזור לכם לתכנן את המסלול שלכם.

אפשר לשלם עבור הנסיעה באמצעות ה-MetroCard (2.75 דולר), או לרכוש כרטיס רגיל (3 דולר). התעריפים אינם תלויים במרחק, ובשונה ממערכות רכבת תחתית רבות אחרות, אין מערכת אזורית כך שתוכלו להרחיק כמה שתרצו עם הכרטיס הבודד שלכם.

רכבת

כמו הרכבת התחתית, ישנם מספר קווי רכבת הפועלים ברחבי העיר. מרביתם קווים ממוקדים בנסיעות שנועדו להביא אנשים אל העיר מהרובעים הרחוקים יותר, והם כוללים את הרכבת הפרברית של ניו יורק, רכבת סטטן איילנד, ניו ג'רזי טרנזיט, טראנס-הדסון, רכבת לונג איילנד (LIRR) ורכבת מטרו צפון.

קחו בחשבון שאם לא תכננתם לבקר באחד החלקים הרחוקים יותר של העיר, או לא הזמנתם מלון שמרוחק מהמקומות המרכזיים, כנראה שלא תצטרכו להשתמש באחד משירותי הרכבת האלה.

מעבורת

יש הרבה מים בניו יורק, וכתוצאה מכך, יש גם מגוון אפשרויות להתניידות בעיר בסירות, כולל שירות המעבורות של ניו יורק (NYC Ferry) ומעבורת סטטן איילנד (Ferry Staten). מחיר הנסיעה הוא 2.75 דולר.

כרטיסי ה- NYC Ferry אינם חלק ממערכת MetroCard ויש לרכוש אותם בנפרד. בכל תחנות המעבורת יש מכונות כרטיסים אוטומטיות שמקבלות מזומן או כרטיסי אשראי. ניתן לקנות כרטיסים גם על הסיפון, באמצעות אפליקציית NYC Ferry או באתר החברה. מערכת המעבורות של ניו יורק היא דרך טובה להתנייד בעיר וליהנות מהנופים של קו הרקיע של מנהטן.

ישנם שירותים נוספים כמו מעבורת סטטן איילנד, שפועלת בין מנהטן לסטטן איילנד. השימוש במעבורת הוא חינמי, וזו דרך נהדרת ליהנות מהנוף הקרוב יחסית של פסל החירות מבלי לצאת לסיור בתשלום.

שירותי ה-Waterway ומוניות המים בניו יורק משרתים מסלולים נוספים עם כרטיסים משלהם, כך שאתם יכולים למצוא גם אותם שימושיים, תלוי במסלולי הנסיעה שלכם.

הליכה

ניו יורק היא מקום גדול אבל היא לרוב שטוחה, כך שאל תפסלו את ההליכה כאופציה להתנידות בעיר. מספיק שתהיו מודעים לכך שהמרחקים עשויים להיות רחוקים יותר ממה שמדמיינים כשמסתכלים על המפה.

שימו לב שהמקומיים נוטים לנוע במהירות ויכולים להתעצבן על תיירים שעוצרים באמצע המדרכות העמוסות כדי לצלם סלפי.

אופניים

רשת Citi Bike זמינה למקומיים ולמבקרים בעיר. המחיר לשימוש יומי הוא 12 דולר ו-24 דולר לשלושה ימים. ניתן לשלם דרך אפליקציית Citi Bike Mobile או בקיוסקים באמצעות כרטיס אשראי בלבד.

תשתמשו באופניים עד 30 דקות בכל פעם. אחרי חצי שעה יש תשלום נוסף, כך שאם אתם רוצים לרכוב עוד, עדיף לרדת מהאופניים ולקחת זוג חדש. שימו לב שעליכם להיות בני 16 ומעלה כדי לשכור ולהשתמש באופניים.

בנוסף, יש בעיר גם pedicabs להשכרה. אלה רכבי תלת אופן עם נהג שיכול לקחת אתכם מנקודה אחת לאחרת. על מפעיל הרכב להיות בעל רישיון נהיגה של Pedicab. התעריפים הם על זמן, והם חייבים להיות מוצגים בבירור. מחירי הנסיעה נעים בין 3 ל-7 דולר לדקה. אסור לנהג לגבות מכם עמלה נוספת.

הליקופטר

נכון, זו לא בדיוק אפשרות זולה, אבל אם אתם רוצים להגיע במהירות ממרכז מנהטן למגוון רחב של יעדים ברחבי ניו יורק, כולל שדה התעופה – נסיעה מהירה במסוק היא הדבר הטוב ביותר עבורכם. יש מתחם מסוקים שנמצא במרכז העיר, הוא הפופולרי ביותר מכיוון שהוא קרוב מאוד לוול סטריט. יש גם מתחם מסוקים ברחוב 34 לכיוון מזרח.

מרבית פעילויות המסוקים הן סביב שירות למנהלים עסוקים, אבל תוכלו להזמין גם סיורי מסוקים שזו דרך ייחודית לראות את העיר. מושלם לאירועים מיוחדים.

חשמלית אווירית

בניו יורק אין מחסור באפשרויות תחבורה. ה- Roosevelt Island Tramway היא חשמלית אווירית שמקשרת בין רוזוולט איילנד לאפר איסט סייד של מנהטן. היא פעילה מ-1976 והיא החשמלית האווירית הראשונה מסוגה בארה"ב.

החשמלית הזו פופולרית בקרב מבקרים שמחפשים נוף ייחודי של קו הרקיע. תזדקקו ל-MetroCard כדי לנסוע בה, והמחירים זהים לרכבת התחתית או לאוטובוס – 2.75 דולר.

בנוסף, מכיוון שהחשמלית מקושרת למערכת MetroCard, תוכלו לעבור ממנה לאוטובוס או לרכבת בתחתית מבלי לשלם יותר.

אוטובוס Hop-on Hop-Off (HOHO)

סוגר את רשימת כיצד להתנייד בניו יורק. אם אתם מחפשים דרך לטייל בניו יורק שמתמקדת באטרקציות ומספקת לכם גם מידע, סביר להניח שתרצו לצאת לסיור באוטובוס Hop-On Hop-Off. האוטובוסים הפתוחים האלה נוסעים במסלולים ברחבי העיר שעוצרים בכל האטרקציות המרכזיות שבהן תרצו לבקר, ותוכלו לנסוע לסירוגין כמה שתרצו עם אותו כרטיס.

נסיעה באוטובוסים של HOHO היא דרך נהדרת לראות הרבה מהעיר בפרק זמן קצר מבלי לנסות להבין את מערכת התחבורה הציבורית, ובנוסף, הם מספקים לכם מידע רב על העיר.

אז מהי הדרך הטובה ביותר להתנייד בניו יורק?

באופן כללי, הדרך הטובה ביותר היא שילוב של הרכבת התחתית, מערכת האוטובוסים והליכה ברגל. אם אתם נמצאים בברוקלין, תוכלו להוסיף את ה-NYC Ferry לרשימה.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

 

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​