fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

צפון מזרח ארה״ב בגיל השלישי

ארה"ב בגיל השלישי. אנחנו שני זוגות בגילאי 60+, פעם ראשונה בארה"ב. אנחנו אוהבים לטייל באיזי בקצב שמתאים לנו, מתעניינים בטבע, היסטוריה ותרבויות.

טיילנו 25 ימים בצפון מזרח ארה"ב במסלול מעגלי שמתחיל ומסתיים בניו יורק (New York).

התחלנו את הטיול בשהות של שבוע בניו יורק כי ידענו שבסוף הטיול נהיה עייפים.

ממליצה– רונית זהרי.

עלויות

טיסה– רכשנו כרטיסי טיסה (חצי שנה מראש) לניו יורק בחברת רויאל ג'ורדיניאן דרך עמאן- חברה מעולה!- 750$ לאדם.

ביטוח ביטול טיסה– 90$ לזוג דרך חברת הראל.

ביטוח נסיעה– דרך פספורטכארד- $307.50 לזוג.

רכב– שכרנו ואן מסוג דודג' ל- 18 יום מחברת Avis- 4128 ש"ח (בערך 1123.44$, התחלק בין שני הזוגות, כלל נהג נוסף בחינם ואיזי פאס בכבישי אגרה).

תקשורת– קנינו שתי חבילות תקשורת מפלאפון ב- 500 ש"ח- 25 ג'יגה כל אחת, שיחות והודעות לארץ (גלשנו המון באינטרנט, לא רצינו להיות מוגבלים).

לינות– הזמנו מראש רק בניו יורק- מלון אדיסון (Hotel Edison) על הטיימס סקוור (Times Square)- 1500$ לשישה לילות. רוב הלינות הוזמנו דרך בוקינג באותו היום. בשאר הימים ישנו בעיקר במוטלים בדרכים ובמלונות בפאתי העיר בעלות של 150-75 דולר, תלוי במיקום וברמה. (שידרגנו למיטות קווין ולרוב בחרנו גם ארוחת בוקר. מאוד נוח גם אם זו ארוחה פשוטה).

אוכל– אנחנו לא אוכלים בשר מטעמי כשרות, אבל אכלנו דגים במסעדות (הרבה פיש אנד צ'יפס), אוכל צמחוני, קנינו גם מזון בסופרמרקטים והכנו לעצמנו ארוחות עם כריכים, פירות וירקות.

טיפים שימושיים

אין צורך לקחת הרבה בגדים, בכל מוטל יש מכונת כביסה, מייבש ומגהץ (הבאנו מזוודה כמעט ריקה לקניות).

מידע- בניתי את מסלול הטיול ממידע מהאינטרנט ומהספר המצוין של נטע דגני (ארה"ב צפון מזרח). בסיכום ציינתי את העמוד עם המידע הרלוונטי (יש המון טיפים מועילים).

השכרת רכב- איסוף רכב מניו ג'רסי, זול יותר ב- 400$ בהשוואה לאיסוף ממנהטן. הגענו לשם באובר בעלות של 80$.

2/7 ניופורט (Newport) וקייפ קוד (Cape Cod)

אחרי 7 ימים בניו יורק, שכרנו רכב ונסענו לכיוון ניופורט.
בניופורט ביקרנו בבית הכנסת הראשון בארה"ב, נסענו לאורך רחוב בלוויו (Belleview) לראות את אחוזות הפאר על קו המים. הלכנו ברגל בשביל קליף ווק (Cliff Walk, עמ' 310 בספר 'ארה"ב צפון מזרח' של נטע דגני) עליו בתים מפוארים של המתיישבים הראשונים. הלכנו כקילומטר וחצי וחזרנו.

נסענו לקייפ קוד, טיילנו בעיירה המקסימה פרובינסטאון (Provincetown, לא להחמיץ!). אכלנו במסעדה The Canteen שהומלצה ע"י אהרוני וגידי. מגישים שם לובסטר רול, פיש אנד צ'יפס עם בירה. יש אפשרות לעשות שם שייט לוויתנים. לנו במוטל בדרך חזרה (עמ' 266-270).

3-4/7 בוסטון (Boston)

בבוקר נסענו לבוסטון. התמקמות ליומיים במלון מצוין- Ramada. למלון יש שאטל שלוקח לתחנת הרכבת ומשם אפשר להגיע למרכז בוסטון.

טיילנו לאורך חלק מנתיב החירות.
אכלנו ארוחת צהריים במסעדה ברקודה פיש אנד צ'יפס (Barracuda Tavern).
טיילנו בדאונטאון, קצת קניות (פריימרק, אולד נייבי, מייסיס) קפה ועוגה בבית קפה, המשך מסלול החירות, ביקור באנדרטת השואה, וחזרה למלון.

4/7, יום העצמאות- הלכנו ברגל עד לנמל, שם ממוקם מוזיאון אוניית המלחמה USS Constitution (בסוף נתיב החירות). משם שטנו בשאטל על המים לאקווריום. הביקור באקווריום מומלץ! ויתרנו על שיט לווייתנים מחשש לבחילות.

משם לשוק האוכל- קווינסי מרקט– מדהים!

חזרנו למלון לנוח בתכנון לחזור לעיר בערב לראות זיקוקים על הגשר (עמ' 282).

5/7-ההרים הלבנים (White Mountains)

נסענו מבוסטון ל- North Conway (נסיעה של שעתיים וחצי). יצאנו מוקדם צפונה לכיוון ההרים הלבנים. עלינו עם האוטו להר וושינגטון (אין בכלל בעיה לנסוע עם האוטו, הנוף מרשים!). לקחנו אתנו סל עם מזון ועשינו פיקניק על ההר. ירדנו בזהירות מההר והמשכנו להליכה במסלול קצר במפלי דיאנה'ס באת'ס (Diana's Baths). ביקרנו באגם אקו (אם לא מתרחצים בו אין טעם להגיע אליו).

בניו המפשייר אין מס על בגדים, ויש באזור אאוטלטים ענקיים. ניצלנו את אחר הצהריים לקניות שוות מאוד. אפשרויות טיול: (עמ' 214-215).
לנו במוטל באזור North Conway.

6/7- נסיעה על כביש 112

זהו כביש העובר בתוך הפארק שחלק ממנו נושא את השם המשונה Kancamagus Highway. המעבר בכביש חופשי, אולם מי שרוצה לעצור לאורך הדרך מחויב בתשלום (כחמישה דולר למכונית ליום), ואכן שווה לעצור. לאורך 34 מייל פזורים אתרים רבים: גשר מקורה, אגם, מפל, מסלולי הליכה והמון עצים- כולם מפורטים במפה שתקבלו בעת התשלום. שווה להצטייד במים וצידה לדרך, ולנוע בנחת מאתר לאתר. אפשר לבלות שם יום שלם (עמ' 207). הבאנו גזייה קטנה מתקפלת והצטיידנו בבלון גז, ובכל הזדמנות עצרנו לקפה.

המקומות בהם עצרנו- אגם בלילי פונד לראות אייל קורא, אתר היסטורי של בית ראשונים, טיילנו במסלול מדהים- סבאדיי פולס. ישנו סמוך לעיר סטו (Stowe).

7/7- טיול קצר בעיר סטו, ביקור בחוות המייפל Morse Farm

טיפ שיחסוך לכם כסף- סירופ מייפל- שווה לקנות רק בסופרים, הכי זול!
ביקרנו במפעל הגלידות בן אנד ג'ריס בוודברי (Waterbury).
נסענו לברלינגטון לאגם שמפליין, חיכינו שעתיים למעבורת (ארוחת צהריים בעיר) ושטנו שעה במעבורת לפורט קנט ( עמ' 84-85).
משם נסענו לקניון נהר אוסייבל (Ausable Chasm עמ' 82)- מסלול הליכה קצר עם שיט על הנהר, קליל וקצר. הגענו עד לשם והחלטנו לוותר (מחיר שערורייתי- 60$ לאדם). הסתפקנו בצפייה במפלים הגדולים שבתוך השמורה.
ישנו בעיירת הסקי סרנאק לייק- בערב טיילנו בעיירה הנחמדה, יש בה שני אגמים יפים.

8/7- הרי האדירונדק ואלף האיים

חצינו את הרי האדירונדק, יש אפשרויות רבות לטיול באזור.

הגענו לאלכסנדריה ביי Alexandria Bay, עשינו שיט של חצי שעה עם חברת Uncle Sam (בהחלט מספיק!) עם הסברים באנגלית באלף האיים. השיט מקסים ורואים במהלכו בתים מפוארים- בית אחד על אי אחד.

לינה באזור יוטיקה- במטרה לשוט בתעלת אירי (Erie Canal) למחרת בבוקר, אבל לצערנו אזלו הכרטיסים.

9/7- אית’קה (Ithaca)

נסיעה לכיוון אית’קה. התחלנו את הטיול באוניברסיטת קורנל (Cornell University).
נכנסנו למוזיאון לאומנות (הזוג שאיתנו שוחרי אומנות).
טיילנו במסלול למפלים (Buttermilk Falls) אשר ממוקמים בכניסה לשמורת טבע ממנה ניתן לצאת למספר רב של מסלולי הליכה בעלות של שמונה דולר לרכב. עשינו מסלול מעגלי מסביב למפל. משם המשכנו לתצפת על מפל גבוה מאוד- Taughannock. הגענו בשעות אחר הצהריים לעיר ריקה (כל הסטודנטים בחופשת קיץ), אכלנו במסעדה מרוקאית נפלאה במחיר מגוחך. לינה באזור אית’קה.

10/7- שמורת ווטיקינס גלן (Watkins Glen), מפלי הניאגרה (Niagara Falls)

התחלנו את הבוקר במפלי אית'קה בתוך העיר, משם המשכנו לסיור מקסים בגנים הבוטניים באוניברסיטה.

מאית'קה נסיעה לשמורת ווטיקינס גלן, נסיעה של חצי שעה.

הלכנו במסלול Gorge Trail. יש להגיע לכניסה הראשית של השמורה (Main Entrance), להחנות את הרכב, וביציאה מהחניה יש בוטקה, משם יוצא שאטל. המיניבוס יוצא כל 20 דקות ותמורת חמישה דולר לאדם הסיע אותנו לתחנה העליונה. ליד תחנת השאטל, מעבר לכביש ממש ליד הכניסה יש מרכז מידע וגם שירותים. חשוב- סעו בשאטל ותעשו את המסלול בירידה, אחרת תחכה לכם עלייה של 900 מדרגות! בתחילת המסלול צועדים בשביל נוח. המסלול נמשך שעתיים, 2.5 ק"מ ,הליכה מאוד נינוחה. סיום המסלול מגיע לחניה עם הרכב. המסלול הכי יפה שהיה לנו בטיול, לא לוותר!

משם המשכנו בנסיעה דרומה לכיוון מפלי הניאגרה.

הגענו למפלי הניאגרה לצד הקנדי (הצד האמריקאי הרבה פחות מרשים). תכינו את הדרכונים עם החתימה בדרכון בכניסה לארה"ב, ישאלו אתכם כמה שאלות וזהו, אנחנו פגשנו משפחה שמשום מה לא הייתה להם חותמת כניסה ועיכבו אותם.

אחר הצהריים התמקמנו במלון Days Inn by Wyndham Niagara Falls Centre St. By the Falls שבסוף רחוב קליפטון היל. כמה מילים על הרחוב הזה- אין שום דבר בין הרחוב הזה למפלים! ממוסחר, מלא ניאונים ומשחקים לילדים. לא אהבנו.

המרת כסף– אל תילחצו כמונו ותמירו כסף במעבר הגבול, ברחוב קליפטון היל יש המון צ'יינג'ים בשער דומה וללא עמלה.

שיט לתוך המפלים– חוויה בלתי נשכחת! כדאי לצאת לשיט אחר הצהריים כשהספינה לא עמוסה. בעלייה לסירה מקבלים מעיל גשם ארוך, מכיוון שההפלגה היא חוויה מרטיבה למדי. הסירה מפליגה לבסיס המפל האמריקאי ומפל הפרסה הקנדי.

11/7- ניאגרה און-דה-לייק (Niagara-on-the-Lake), טורונטו (Toronto)

בבוקר יצאנו לסיור רכוב באזור המפלים ואחרי שמיצינו את המפלים נסענו בהמלצת ישראלי שפגשנו במלון לעיירה המקסימה ניאגרה און-דה-לייק באזור של ניאגרה באונטריו שבקנדה. העיירה קרובה למפלי הניאגרה ומושכת תיירים רבים לרחובותיה הציוריים וההיסטוריים- מקסים ביותר!

משם המשכנו לטורונטו ואבוי נתקענו בפקקים, ביקרנו בשוק האוכל המקסים שלהם ומשם לקחנו אובר למוזיאון האומנות.

12/7- חזרה לארה"ב- פנסילבניה (Pennsylvania).

חצינו חזרה את הגבול והתחלנו לנסוע לכיוון דרום, לפנסילבניה.

בדרך ביקרנו במוזיאון הזכוכית בקורנניג (Corning)- לא נכנסנו למוזיאון. החנות בעצמה נראית כמוזיאון.

הנסיעה דרומה ארוכה. ישנו מצפון לעיר לנקסטר.

13/7- אמיש

התחלנו בעיירה Bird In Hand, שם לקחנו סיור על כרכרה עם סבא אמישי חמוד, הסיור היה אמור לארוך 40 דקות, אבל הוא לא הפסיק לדבר והרווחנו שעה סיור באזור הכפרי. קיבלנו ממנו המון מידע על קבוצת האמישים והוא גם הפריך לא מעט דברים שכתובים עליהם. בדרך ראינו מכירת חצר- כל כך אמריקאי… צילמנו את שם הרחוב כדי לחזור, ואכן חזרנו. זו הייתה אישה מבוגרת שמכרה את תכולת ביתה. קנינו חפצי אספנות ב- 2$! קיבלנו ממנה בחינם עריסת תינוק עתיקה, בעלה אפילו עזר לנו לפרק אותה. הבאנו אותה לארץ לנכד החדש שעתיד להיוולד. שוטטנו ברכב בדרכים הכפריות באזור, עצרנו לקנות תוצרת מקומית של פירות, דברי סידקית כאמתלה לשוחח עם בני המקום. ביקרנו בשוק האיכרים- מומלץ מאוד! משם נסענו דרומה, לינה בדרך.

14-15/7- וושינגטון (Washington)

הגענו אליה בשעה 10:00 ליום חם במיוחד. התמקמנו במלון Americana Hotel בפאתי העיר כדי להימנע מחיפוש חניה בעיר. יש שאטל מהמלון שלוקח לתחנת מטרו ומשם אפשר להגיע למרכז העיר לתחנת סמיסטון. שם יש תחנה של האוטובוס האדום החינמי שעושה את כל המסלול התיירותי.
את היום השני, הקדשנו לאנדרטאות וביום השני למוזיאונים, תחליטו מראש מה אתם רוצים לראות. מוזיאון היסטוריה של אפרו אמריקה הוא חובה! תזמינו בבוקר כרטיסים און ליין (כניסה בחינם) אחרת תעמדו בתור אינסופי. היינו גם במוזיאון התעופה והחלל ובמוזיאון האינדיאנים.

פילדלפיה (Philadelphia)

החננו את האוטו בחניון מקורה קרוב לעיר העתיקה ב- 19$- יקר אבל עדיף (האוטו עמוס במזוודות).

טיילנו באתרי העצמאות האמריקאים, ביקרנו במוזיאון להיסטוריה היהודית באמריקה (מעניין וחשוב), סיימנו בשוק המקורה

משם המשכנו לניו ג'רסי (New Jersey) למלון שקרוב לג'רסי גארדנס (Jersey Gardens). הזמנו שני לילות.

17/7- קניות בג'רסי גרדנס

הגענו מוקדם, ב- 10:30. קחו מזוודה אתכם. אין צורך לקנות את הקופונים בכניסה, מיותר. קחו מפה ותסמנו את החנויות שאתם רוצים לבקר. כדאי שתעשו בדיקה מראש על החנויות, וקדימה!

כל אחד ואחת בחנויות שהוא מעדיף. היינו שם עד שנשברו לנו הרגליים, שזה עד השעה  17:00 בערך.

18/7- יום אחרון

היה לנו יום שלם למלא עד ההגעה לשדה התעופה.

יצאנו מניו ג'רסי, החלטנו לחפש קניון מקורה אבל לא בהצלחה גדולה. עצרנו לשתות קפה בדרום ברוקלין, בסטארבקס, פרצו לנו לאוטו שהיה בחניה פתוחה ולמזלנו כנראה הפורץ הופתע ולא הספיק לגנוב כלום.

לקח חשוב- לא לעזוב את האוטו כשהוא עמוס במזוודות ללא השגחה!

נסענו לברוקלין לאכול ארוחה בשרית כשרה, ומשם נסענו לקניון לעוד קצת קניות, והפעם חנינו בחניון תת קרקעי עם שמירה.

אחר הצהריים נסענו לשדה התעופה, החזרנו את הרכב ו-הביתה.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?