fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

טיול של 3 שבועות בקרוואן במערב ארה"ב

המסלול– סן פרנסיסקו (San Francisco), יוסמיטי (Yosemite National Park), מונטריי (Monterey),  מורו ביי (Morro Bay), אריזונה (Arizona), כביש 66 (Route 66), וויליאמס (Williams), סדונה (Sedona),  גרנד קניון (Grand Canyon National Park), מוניומנט ואלי (Monument Valley), אנטילופ (Antelope Canyon), הורסשו בנד (Horseshoe Bend), פארק זאיון (Zion National Park), לאס וגאס (Las Vegas) ולוס אנג׳לס (Los Angeles).

טיילנו במשך 23 ימים בחודשים ספטמבר אוקטובר.

ממליצה– מור מרידג.

טיפים חשובים:

סים קארד– התלבטנו בין AT&T לבין T-Mobile. שמענו המלצות ודיס המלצות גם על אלה וגם על אלה אז בסופו של דבר המחיר הכריע. רכשנו שני כרטיסי סים של חודש ללא הגבלה מ- T-Mobile ב- 70 דולר (היה להם מבצע של 1+1). מבחינת קליטה- בעיר לרוב עבד, בפארקים וסביבתם לא. הטיול שלנו היה מבוסס בחלקו הגדול על טבע ולכן בערך 80 אחוז מהזמן לא הייתה לנו קליטה, וזה מאכזב. אני לא יודעת מה המצב ב-AT&T , אולי טוב יותר, אולי פחות ואולי אותו דבר. יש מקומות שבהם הפארקים אוסרים אנטנות סלולריות ולכן לאף ספק אין קליטה. אנחנו חווינו בעיות קליטה גם מחוץ לפארקים וזה היה פחות נחמד. איך פתרנו את זה? בכל פארק יש מרכז מבקרים או אזור מסעדות. לרוב יש בהם קליטה ו/או וויפיי. הגענו לשם, הטענו מפה ויצאנו לדרך. לא אופטימלי אבל צריך לעבוד עם מה שיש.

כסף– קניתי דולרים מהבנק שלי וביקשתי לשייך את החשבון לדולר. כל הגיהוצים פה ירדו מהדולרים שקניתי באמצעות האשראי הרגיל שלי וללא שום עמלה. לי זה היה מאד נוח. חוץ מזה הוצאתי גם 300 דולר במזומן, שיהיה, אבל מעטים המקומות, אם בכלל, שלא מקבלים אשראי.

מיסוי וטיפים- המחיר שתראו הוא לרוב לא המחיר שתשלמו, כשיגיע החשבון תהיה תוספת של מס ואז משני אלה יגזר הטיפ שהוא מינימום 15%. לטענת המקומיים, אפשר גם לשים פחות מזה.

שכירת RV– אני לא יודעת איך זה אצל חברות אחרות אבל אנחנו שכרנו מחברת אפולו. תהיו מוכנים להתייבש שם איזה שעתיים-שלוש לפחות. יש תור, אחר כך מסמכים ובסוף הדרכה על הרכב. הם נחמדים והכל, אבל אל תחשבו שזה עניין של רבע שעה, לוקחים מפתח ומתניעים. קחו בחשבון שבערך חצי יום הולך על זה. מקסימום תופתעו לטובה.

חבילת מיילים לרכב שכור– המפות משקרות. אתם תצטרכו בקלות 300-200 מייל מעבר למה שתכננתם. הסיבה היא שלא באמת נעים רק קדימה. יש בלת״מים, חניוני לילה שתחזרו אליהם, קניות, ועוד דברים שיצוצו בלי שתהיה לכם יכולת לתכנן מראש.

לינה– אנחנו התניידנו ב- RV, ולמרות שזה מרגיש מאד חופשי ודינאמי כדאי לעשות הזמנה ללילה מראש (גם אם אתם לא מטיילים בעונה). באמצע השבוע אולי פחות קריטי, אבל בסופי שבוע, אם תיזכרו מאוחר, אתם עלולים למצוא את עצמכם נוסעים שעה באמצע הלילה בשביל חניון ב- 100 דולר. מוגזם, מעצבן, מתיש ולא שווה את זה. נסו לחשוב בכל בוקר איפה בערך יסתיים היום שלכם ושריינו מקום מראש.

כרטיס פספורט אמריקה– עולה 44 דולר, מקנה לכם 50% הנחה על מגוון יפה של חניוני לילה. פתחו את מפת החניונים שלהם ואם זה מתיישב לכם על המסלול זה יוצא מאד משתלם. אם לא, אני ממליצה על החניונים של KOA שהם ברמה מאד גבוהה.

סן פרנסיסקו, וגאס, ולוס אנג'לס

סן פרנסיסקו

התניידות– התחבורה הציבורית בעיר מעולה. אל תעזו להגיע עם רכב שכור לעיר הזאת. יש מצוקת חניה והחניונים יקרים להחריד. אנחנו נחתנו שם, התניידנו באוטובוסים, אובר ורכבות, ורק ביום האחרון לקחנו את הרכב השכור ויצאנו משם לדרך.

אטרקציות– היה לנו יום וחצי בסן פרנסיסקו, חשבתי שזה לא יספיק ושלא אמצה, אבל מזל שיצא ככה כי לא היה לנו מה לעשות שם מעבר לזה. נקודות העניין העיקריות הן גולדן גייט ברידג׳ (Golden Gate Bridge), רציף הדייגים, אזור היוניון סקוור (Union Square) ורחוב לומברד (Lombard St), שהיה נחמד למרות שהעליות בדרך אליו קשות. איטליה הקטנה וצ׳יינהטאון מיותרות מאד לדעתי. שום דבר מיוחד וחבל על הזמן שלכם.

לאס וגאס

חובה להיות בסטריפ והכל, אבל הכיף האמיתי מתחיל בפרימונט (Fremont Street), או מה שמכונה 'הסטריפ הישן'. מסכי ענק, מוזיקה, הופעות חיות ומלא אורות שיגרמו לכם להרגיש שרק התחיל היום. אווירה משוחררת והרבה פחות פלצנית ומהודרת אנחנו נהנינו שם הרבה יותר.

לוס אנג׳לס

ביחס לכל מה שעשינו, לוס אנג׳לס עיר די משעממת והייתי מעדיפה להעביר את הזמן שעשינו פה במקום אחר. היינו בווניס (Venice), היינו בהוליווד, היינו בסיקס פלאגס (Six Flags) וזהו. אין מה לעשות פה יותר מיומיים לדעתי. תחבורה ציבורית גרועה, ואין שום סיכוי להתנייד עם RV. זה או מטרו או אובר. והרחובות מלאים הומלסים, חוויה לא נעימה במיוחד.

התניידות בכביש

דלק– תלוי איפה תטיילו והחוק הוא פשוט- ככל שזה מתוייר יותר והתחרות נמוכה- ככה תשלמו יותר. אם אתם רואים תחנת דלק במחירים שפויים, כנסו ותדלקו גם אם יש לכם עוד חצי טנק. במיוחד אם אתם לפני מסלולים ארוכים. בכביש 1 שילמנו שבעה דולר לגלון לעומת שלושה דולר לגלון ביוטה למשל. בכלל, מומלץ להגיע עם מיכל מלא לכביש 1 כי מעבר למחיר, גם הפריסה של תחנות הדלק שם לא משהו.

כביש 1– מפותל ומסוכן מאד. אם אתם נוהגים ב- RV אז רק לנהגים מיומנים ובשום מצב לא בלילה. אחרי שאמרתי את זה- אז וואו. הכביש המרהיב ביותר שנסעתי בו. חוויה מדהימה לכל החושים. עשינו את המקטע שבין מונטריי למורו ביי וכל דקה היתה יפה יותר מהקודמת.

כביש 66– אם חשוב לכם לנסוע עליו (ולדעתי זה אחד החלקים הכי כייפים בטיול), שימו לב שהווייז לא מנווט אתכם על I-40, שזה הכביש המהיר החדש והמודרני שבנו במקביל אליו. אם בכל זאת עליתם עליו, יש הרבה יציאות בדרך שיאפשרו לכם לחוות את הכביש המקורי. היו ערים להן. אני ממליצה לעשות את המקטע שבין קינגמן (Kingman) לסליגמן (Seligman) דרך פיצ׳ ספרינגס (Peach Springs). כל מה שראיתי בסרטים וחלמתי עליו נמצא שם.

פארקים

התניידות בפארקים– הפארקים עצומים. זה לא כמו אצלינו שהולכים חצי שעה ואתם שם. כדי להגיע לנקודות העניין כדאי לעלות על שאטל, זה לא עולה כסף וזה אחלה של דבר. הם מגיעים בערך כל 15-10 דקות ועוברים בכל התחנות. אנחנו תמיד התחלנו מהתחנה הרחוקה ביותר והתקרבנו. חשוב לבדוק מתי עובר השאטל האחרון. לרוב, בסביבות 19:00.

אוכל בפארקים- יש, אבל כדאי להצטייד מראש כי ברוב המקרים זה לא יהיה במרחק הליכה מכם וכנראה שתצטרכו לשם שאטל (עניין של חצי שעה מהרגע שתחליטו שאתם רעבים ועד שתגיעו לאוכל).

תכנון מסלול בפארקים לאומיים– לא משנה כמה קראנו ותכננו, בסוף למציאות יש חוקים אחרים. לפעמים מסלולים נסגרים בגלל תנאי מזג האויר, מפולות סלעים, עבודות בכביש וכן הלאה. המלצה שלי- בכל פארק יש מרכז מבקרים עם ריינג׳רים מאד אדיבים שישמחו לעזור לכם וגם לסמן לכם על המפה בדיוק לאן כדאי ללכת. גשו אליהם, תגידו להם כמה זמן עומד לרשותכם ותבקשו מהם את הכי טוב שיש להם לתת לכם בתנאים האלה. הם לא טועים.

אנטילופ

עשינו את הקניון התחתון. הוא יפה והכל אבל תתכוננו לחוויה מאד עמוסה. מאד. מלא אנשים, שלפעמים גם דוחפים. לא ידענו מתי נגיע לשם אז לא שריינו מקום מראש. הצלחנו להזמין כרטיס יום לפני. אולי לא בשעה שרצינו, אבל עשינו את זה. גם אם האתר נראה כ- "סולד אאוט", או רק כרטיס אחד פנוי (ואתם צריכים יותר), מומלץ להתקשר אליהם. יש להם פתרונות.

פארק זאיון

איינג׳לס לנדינג (Angels Landing)- מסלול מאד פופולרי ויפהפה אבל קשה ומפחיד ולגמרי לא לכל אחד. תשעה אנשים מתו שם ב- 15 שנים האחרונות ואולי זה לא נשמע הרבה אבל זה בהחלט מעיד על המסלול. עשיתי את כל העליה עד למקטע עצמו (שגם היא לא פשוטה בכלל ותיקח משהו כמו שעה פלוס) ואחרי חמש דקות על המסלול עצמו החלטתי שזה לא בשבילי. תהיו קשובים לגוף שלכם ואל תקחו סיכונים מיותרים. יש מספיק מסלולים יפים בזאיון.

מי שמתכנן ללכת שם בנהר- המים מגיעים עד לאזור המותן. יש שם אפשרות לשכור נעליים ומכנסיים עמידים במים (סביבות 40 דולר). אם תרצו לחסוך, כדאי להצטייד מראש.

גרנד קניון

היינו בחלק הדרומי, תפסנו את השאטל האדום ועשינו את כל התחנות שלו. אל תתפזרו, תצמדו אליו, הנופים עוצרי נשימה.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?