fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

פארק פוינט רייס Point Reyes National Seashore

על הכותבאני אוהב טבע, טייל נמרץ וצלם חובב, מתגורר בשנים האחרונות ליד סן פרנסיסקו וכותב בלוגים על טיולים בטבע של ארצות הברית.

קישור לבלוג שלי:

מידע כללי:

פארק Point Reyes  נמצא על שפת האוקיאנוס בקליפורניה, כשעה נסיעה צפונית לסן פרנסיסקו על כביש 1, ביקרתי בפארק הזה עשרות פעמים ובכל פעם התלהבתי מחדש.

הפארק הגדול פרוס על חצי אי הנכנס מערבה לתוך האוקיאנוס ויש בו מגוון גדול של אזורי טבע שונים, נופים מיוחדים, והזדמנות לראות בעלי חיים.

בחלקו הדרומי של הפארק לאורך כביש 1 רכסי ההרים של אזור החוף מכוסים יערות של עצי רדווד מחטניים, באזור הזה חופי האוקיאנוס הם מצוקים, מבודדים ופראיים ואפילו ניתן לראות מפל מים הנשפך ישירות למי האוקיאנוס (Alamere Falls).

בחלקה הצפוני של השמורה ניתן לראות עדרים של איילי Tule  המסתובבים בחופשיות בשטחי העשב, ואילו בחלקו הדרומי של חצי האי ניתן לראות את פילי ים רובצים על החוף במרחק של מטרים בודדים מהמטיילים וכן אפשר לבקר במגדלור הציורי שמעל גלי האוקיאנוס.

בנוסף לכל האטרקציות הבולטות שיש לפארק להציעה למי שיש יותר זמן להקדיש לביקור פה ניתן למצא בפארק חופי אוקיאנוס חוליים ואין סופיים, לגונות מים רדודות, יערות רדווד עם עשרות מיילים של שבילי הליכה, סירת עץ ישנה תקועה על החול וכן "מנהרת" עצים פוטוגנית שמככבת בהרבה תמונות…

בקיצור, הפארק הוא פנינת טבע מדהימה ואפשר לבקר בה במסגרת יום טיול מסן פרנסיסקו שמשלב בתוכו כל מה שמטיילים מחפשים.

כתבתי מספר בלוגים מאוד מפורטים על מה שיש לעשות בפוינט רייאס, מצורף קישור לבלוג שיעזור בתכנון הביקור בפארק:

כמה זמן מומלץ לבקר:

רוב המבקרים בפארק באים ליום אחד (אפשר לצאת מסן פרנסיסקו מוקדם בבוקר ואז חוזרים בלילה למלון) אבל הפארק הוא גדול ויש בו אפשרויות לטיולים רגליים ארוכים ואף אפשרות ללינות באתרי קמפינג בעומק השטח ליד האוקיאנוס.

מתי מומלץ לבקר ?

ביקרתי בפארק הרבה פעמים לאורך כול עונות השנה. העונות שלרוב מומלצות לביקור בפארק בהם מזג האויר הוא חם יותר הם האביב והקיץ (בקיץ יכול להיות ערפל בבקרים), אבל החורף היא העונה המועדפת עלי. בחורף יש פחות מבקרים, האיילים הזכרים גידלו את הקרניים הגדולות שלהם, זו היא העונה של השרצת פלי הים על החופים והכל מסביב ירוק. כן, בחורף יכול להיות קר וגשום עם משבי רוח חזקים אז ביום כזה פחות מומלץ לבקר. מומלץ לבדוק את תחזית מזג האויר לפני הביקור.

לינה:

אם לא ישנים בסן פרנסיסקו או בכיוון של יעד הבא שלכם (צפונה על כביש 1) אז ישנם מספר מקומות לינה בעיירה הקרובה לפארק Point Reyes Station ולאורך כביש 1.

מסעדות:

בפארק עצמו אין מסעדות כלל אבל אפשר למצוא מספר מסעדות ובתי קפה בעיירה Point Reyes Station ובמקומות ישוב קטנים לאורך הכבישים הראשים. לחובבי הצדפות, המפרץ המוגן שלאורך כביש 1 הוא אזור של גידולי צדפות ויש מספר מקומות לאורך הכביש שמגישים בהם צדפות טריות.

דרכי הגעה לפארק:

הגעה מדרום: נוסעים צפונה מסן פרנסיסקו חוצים את גשר שער הזהב על כביש 101 , לאחר כ 4.2  מייל עוקבים אחרי השילוט לכיוון כביש 1 (יציאה 4445B). ממשיכים לנסוע על כביש 1 מערבה לכיוון האוקיאנוס, הכביש יורד בפיתולים לאורך המצוקים לכיוון העיירה הקטנה Muir Beach.

ניתן לעצור למנוחת התרעננות ב Muir Beach Overlook או גם בחוף עצמו (חוף קטן עם הליכה קצרה עם חול שחור יפה), משם הכביש ממשיך צפונה על המצוקים גבוה מעל האוקיאנוס עד שמגעים לעיירה Stinson Beach (חוף ים פופולרי בקיץ). ממשיכים לנסוע צפונה על כביש 1 עד שמגעים לעיירה Point Reyes Station משם פונים מערבה בכביש המוביל לכיוון החלק המרכזי של השמורה.

הגעה מצפון: מהעיירה Bodega Bay נוסעים דרומה על כביש אחד עד שמגעים לעיירה Point Reyes Station, משם הכניסה לחלק המערבי של הפארק היא קרובה.

מה לעשות ולראות בפארק:

יש הרבה מה לראות בפארק הגדול ובגלל שהחלק הדרומי של הפארק לא מחובר לחלק המערבי וכן במרכז חצי האי יש חוות בקר פעילות יש צורך בתכנון מוקדם של הביקור.
אני ממליץ לרכז את הביקור בפארק בחצי האי של השמורה ורק אם יש לכם יום נוסף ללכת ולטייל באזור הדרומי של הרי החוף מכוסי היערות, החופים המצוקים והמפל Alamere Falls המיוחד.

ביום ביקור מלא שמתחיל מוקדם אמליץ על שילוב של ביקור והליכה בשמורת האיילים בצפון הפארק בבוקר ואז אחר הצהרים נסיעה דרומה לאזור המגדלור, מומלץ לראות שם את השקיע.

אם אין לכם יום שלם כנראה תצטרכו לבחור בין ביקור בשמורת האיילים (מסלול כולל הליכה) בחלק הצפוני לבין ביקור בחלק הדרומי ליד המגדלור.

שמורת האיילים ב Pierce Point Ranch:

מהעיירה Point Reyes Station נוסעים מערבה על Sir Francis Drake Blvd ולאחר כ 7 מייל פונים צפונה לכיוון Pierce Point Ranch, מבני החווה המשופצים וצבועים בצבע לבן נמצאים בסוף הכביש.

מהחניה מתחיל שביל רגלי שמוביל צפונה עד לקצה היבשתי של חצי האי. אזור הגבעות החשופות יפה אבל היחוד של האזור הזה הוא עדרי איילים Tule elk גדולים. לאחר כמעט הכחדה של האיילים הללו מהאזור ומאמצי שימור ורביה שהחלו בשנות ה 70 של המאה הקודמת, כיום אפשר להנות ממראה של מאות איילים רועים בחופשיות באזור של צפון הפארק.

השביל אינו קשה להליכה ומתאים גם לילדים, אורכו הכולל של השביל הוא כ 5 מייל עד לקצה הצפוני של היבשה אבל אין צורך ללכת את כל השביל אלה ברגע שמתעייפים חוזרים בחזרה לחניה. ביקרתי פה הרבה פעמים ותמיד יש פה איילים, לפעמים רואים את האיילים עוד מהרכב בכניסה לאזור הצפוני.

לרוב עדרי האיילים נמצאים בחלקו הראשון של השביל וליד בתי החווה, ההנחיות הם לא ללכת מהשביל הראשי לעבר עדרי האיילים אבל לרוב הם ממש קרובים לשביל ואין בעיה לראות אותם די מקרוב. מניסיוני לרוב הזכרים הגדולים עם הקרניים המרשימות נמצאים בחבורות נפרדות מעדרי הנקבות אז שווה ללכת עד שרואים קבוצת זכרים (לרוב זה סביב הליכה של 2.5 מייל באזור בריכת מים שנמצאת מימין לשביל). שסיימנו בצפייה באיילים חוזרים על עקבינו באותו שביל לחניה.

לאחר הביקור בשמורת האיילים נתחיל בנסיעה חזרה על הכביש דרומה, ישנם מספר חופים ולגונות של מי ים בקטע הזה של הכביש אבל העצירה והביקור בהם מומלץ רק למי שבא למספר ימים, חבל "לבזבז" עליהם זמן שבאים לביקור קצר.

חזרנו לצומת עם הכביש הראשי ופה פונים ימינה לכיוון המגדלור בדרום השמורה.

Cypress Tree Tunnel:

לאחר נסיעה של 4 מייל נראה מצד ימין את מנהרת עצי הברוש הפוטוגנית, נעצור בצידי הכביש ונרד לראות את שדרת העצים היפה. עצי הברוש הללו הם מזן שיוצר נוף גדול ומתפרס ולא כמו הברושים שרגילים לראות בארץ. בעבר פעלה תחנת רדיו וממסר במבנה שבסוף שדרת העצים אבל כיום היא לא פעילה ובאים בעיקר לראות את המראה המיוחד של "מנהרת" העצים. הזמן היפה ביותר לבקר כאן הוא ממש עם הזריחה, בשעה שקרני השמש חודרים בינות לענפי העצים ומאירים את השדרה מהצד, וכן בבוקר אין אנשים אחרים. לעיתים בבוקר יש ערפל שמוסיף מסתוריות.

לאחר העצירה הקצרה במנהרת העצים ממשיכים לנסוע דרומה על הכביש היחיד, לאחר זמן קצר עוברים את היציאה ימינה לכיוון החוף הצפוני (מי שרוצה לבקר זו רצועת חוף חולית ארוכה במיוחד), אנחנו ממשיכים לנסוע דרומה ואחרי 4 מייל נסיעה ממנהרת העצים מגיעים לצומת, פה נפנה שמאלה בכביש היורד לכיוון Drakes Beach.
לעיתים בקטע הכביש הזה ישנם עדרים של איילים שאפשר לראות מרחוק.

Drakes Beach:

לחוף הזה כנראה הגיע סיר פרנסיס דרייק בשנת 1579 במסגרת המסע שלו להקפת כדור הארץ אבל אנחנו מגיעים לפה בעיקר לראות את פלי הים ולהנות מנוף החופים החוליים והמצוקים הלבנים.

אפשר לראות פלי ים באזור הזה לאורך כל ימות השנה אבל העונה בה הם ממליטים ושורצים על החוף היא בעיקר בחורף, מדצמבר עד מרץ.

בהתאם לכמות פלי הים שנמצאים על החוף ,מספרם הולך ועולה משנה לשנה, ולפעילות שלהם יתכן והחופים יהיו סגורים לכניסה רגלית אבל מניסיוני משנים עברו אם החוף סגור אז אפשר לראות את פלי הים הגדולים רובצים על החוף ממש ליד מגרש החניה.

ממש מדהים לראות את החיות הענקיות הללו רובצות במרחק של מטרים בודדים ממך, לעיתים יש קרבות בין הזכרים, ובעונה המלטות ממש על החוף.

לאחר הביקור בחוף נמשיך דרומה לכיוון המגדלור שנמצא בקצה הדרום מערבי של חצי האי.

Point Reyes Lighthouse:

כאשר נוסעים דרומה ממשיכים ונוסעים ימינה לכיוון המגדלור, כבר בכביש הגישה נתחיל לראות מכוניות חונות בשולי הכביש. נשתדל להתקדם לכיוון סוף הכביש ולחנות במקום פנוי שנמצא. מהנקודה שחנינו הולכים לאורך המכוניות החונות עד לסוף הכביש (מגרש חניה ממש קטן שתמיד מלא). מצד ימין למטה יש נקודת תצפית יפה על רצועת החוף שנמשכת לאורך כל פוינט ראייס צפונה. ממשיכים ללכת על קו הרכס מרחק קצר למבנים שבקצה המצוק.

מנקודה זו רואים את המגדלור שמצא, בניגוד למצופה, לא בחלק העליון של המצוק אלא למטה ליד הים. הסיבה לכך היא שבאזור זה יש ערפל כבד שמכסה את הצוקים והמגדלור נמצא מתחת לערפל במקום שספינות יכולות לראות אותו.

אם שביל המדרגות פתוחה אפשר לרדת למטה ולראות את המגדלור מקרוב.

תלוי מה השעה ואם יש לכם עדיין כוח לטייל אז אחרי הביקור במגדלור אפשר לעשות טיול קצר לאזור של Chimney Rock או אם כבר מאוחר אז מתחילים לנסוע בחזרה את הדרך הארוכה לכיוון Point Reyes Station  וכביש 1.

Chimney Rock:

אם יש לנו עוד כוח אז בסוף היום נבקר באזור הדרום מזרחי של חצי האי. ממגרש החניה הקטן שבסוף הכביש יש שתי אפשרויות הליכה קצרות, הראשונה היא לנקודת תצפית על חוף פלי הים הסגור למבקרים כל השנה. אפשרות ההליכה השנייה היא בשביל שמוביל מעבר לבתי החווה הישנים לכיוון גבעות והמצוקים שבקצה היבשה. ההליכה של פחות מייל היא ולא קשה תוביל אותכם לנקודות התצפית הגבוהה מעל המצוקים, נקודה זו פופולרית מאוד בשעת השקיעה.

לא משנה עם לאחר המגדלור ביקרנו ב Chimney Rock או שסיימנו את הביקור מפה צריך לנסוע בחזרה לכביש 1, תתכננו על לפחות 40 דקות נסיעה עד ל Point Reyes Station. משם יש צורך בנסיעה של שעה נוספת לאורך כביש אחד דרומה עד להגעה לעיר סן פרנסיסקו.

Alamere Falls:

אם הגעתם לביקור ארוך יותר מיום אחד, הספקתם לבקר בחלק המרכזי של השמורה, ואתם רוצים להנות ממסלול הליכה ארוך ביערות רדווד מעל המצוקים, להנות מנוף של חופים פראיים ולבקר במפל מים הנשפך ישר לתוך האוקיאנוס אז המסלול היפה ל Alamere Falls הוא בדיוק מה שאתם מחפשים.

על מנת להגיע לתחילת מסלול ההליכה למפל יש צורך להיכנס לכביש פנימי שמוביל לעיירה Bolinas ומשם לנסוע מעט צפונה לתחילת המסלול ב Palomarin Trailhead.

מסלול ההליכה מתחיל במגרש החניה שבסוף הכביש, הטיול הרגלי הקצר ביותר למפלים, הלוך חזור של 9 מייל (כ 15 ק"מ), משלב מסלול קל יחסית העובר ביער הטבעי שעל הגבעות, עוברים ליד מספר אגמים (אפשר לשחות בקיץ), ומשלב נוף יפה לאוקיינוס. אם ממשיכים ללכת צפונה מעבר למפל ישנה אפשרות של גישה לחוף הים וכן להאריך את המסלול לתוך הרכסים המכוסים יערות רדווד יפים.

ישנו אזור בו אנו עוזבים את השביל הראשי לתוך הסבך ומשם יורדים ומגעים לחלק העליון של המפל מעל המצוק של האוקיאנוס.

תקראו את הבלוג שלי המוקדש לביקור באזור הזה ואיך בדיוק להגיע לראש המפל.

לסיכום:

אם קראתם עד לכן אז אתם יכולים לראות שיש המון מה לעשות ולראות בפארק Point Reyes.

אם אתם אוהבי טבע, בעלי חיים ונופים אז ביקור של יום בפארק, גם אם לא הספקתם לראות את כל מה שתכננתם, יהיה אומנם מעייף ומלא בפעילות אבל אני מבטיח שיהיה מהנה ביותר וישאיר המון חוויות וזיכרונות מיוחדים.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?