fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

ממזרח למערב- טיול לחוף המערבי והמזרחי

המסלול– מזרח ומערב ארה"ב. ניו יורק (New York), ניאגרה פולס (Niagara Falls), אורלנדו (Orlando), מיאמי (Miami), לאס וגאס (Las Vegas) ולוס אנג׳לס (Los Angeles).

זה היה טיול ראשון שלנו בארה״ב, אז הלכנו על כל המקומות המוכרים והגדולים ולא על טיול טבע (צריך לשמור משהו לעתיד, לא?) ירח דבש של 24 ימים.

ממליץ– רן יוסף.

טיפים שימושיים

טיסות– סגרנו טיסה ישירה באל על. שחקו עם התאריכים, יום לפה יום לשם, ותוכלו לחסוך הרבה כסף. ממליץ מאוד לבדוק את סוג המטוס, אני הקפדתי שזה לא יהיה מטוס ג׳מבו ענק אלא הדרימליינר החדש 787- היה מדהים! מטוס חדש עם וויי פיי ויותר מרווח מהג׳מבו העמוס והמיושן. טסנו גם חמש טיסות פנים שסגרנו מראש מהארץ חודש לפני הנסיעה, החלטנו לא לנסוע ברכב כי מסיבות שונות אופי הטיול היה פחות של נסיעות ארוכות. את כל טיסות הפנים סגרנו מראש דרך סקייסקנר (Skyscanner). חברות שלא נותנות אופציה להוספה של מזוודות בעת ההזמנה יתנו לכם את האפשרות להוסיף בשדה. אל תפחדו מזה. דלתא ואמריקן איירליינס לדוגמה לא נותנות אופציה באתר אלא רק בשדה- מגיעים לעמדות מחשב בשדה ומוסיפים מזוודות ב- 30 דולר לאחת. שימו לב למשקל של המזוודות, חלק מטיסות הלואו קוסט מאפשרות רק 18 ק״ג (לדוגמה Spirit), אבל רוב החברות מאפשרות 23 ק״ג. טסנו גם ב- JetBlue שהייתה אחלה. המלצה חמה: קחו אתכם תיקי יד ריקים, שימו במזוודות, ואם תעברו את המשקל המותר למזוודות תעבירו חלק מהדברים לתיקים האלו כי מותר להעלות למטוס. חוץ מבידוק בטחוני לא באמת בודקים משקל וגודל של התיקים האלו. זה עזר לנו מאוד, ומומלץ למי שמתכנן קניות ולהביא מתנות.

כרטיס סים– סגרנו את 012 גלובל אחרי ההמלצות שקראנו כאן. סגרתי את החבילה הרגילה הזולה ביותר ב- 35 דולר הכוללת שישה ג׳יגה גלישה, שיחות בארה״ב וזהו. אתם לא תסיימו את שישה הג׳יגה האלה, תקחו בחשבון שיש wifi במלונות ובהרבה מקומות ציבוריים. מי שנוסע למפלי הניאגרה ועובר לצד הקנדי שיקח בחשבון שהסים הזה לא עובד שם בחבילה הספציפית הזאת, אפילו שזה במרחק של כמה מטרים מארה״ב. אם זה משמעותי לכם תקחו את כרטיס הסים עם החבילה של ארה״ב+קנדה, גם מ- 012 גלובל, שעולה בערך 60 דולר (בעיני זה באמת לא משמעותי משום שיש wifi במלון והכל קרוב שם, לדעתי מיותר בשביל יומיים גג שתהיו בניאגרה). הכרטיס עבד מעולה- מתחיל לעבוד משעה 9 בבוקר ביום שסימנתם בעת ההזמנה באתר שלהם. אם יהיו לכם בעיות בהתחלה תיכנסו להגדרות במכשיר ותעשו כמו שכתוב לכם בהסבר שהם שולחים לאחר ההזמנה. הם גם זמינים תמיד לכל שאלה ומיד יחזרו אליכם.

ניו יורק

נחתנו ב- JFK. תזהרו מנוכלי ה- Uber שעומדים שם עם שלטים ביציאה מהשדה. אובר מזמינים רק דרך האפליקציה, במקרה שהאינטרנט לא יעבוד ולא תצליחו להזמין אובר, לכו על אחת מהמוניות הצהובות שעומדות באופן מסודר ביציאה מהשדה. תהיו ערניים לכסף שאתם נותנים לנהגים במזומן, הם נוכלים לא קטנים. אתם יכולים לתת להם שטר של 100 דולר ויגידו לכם שנתתם דולר. אחרי טיסה ארוכה אפשר בקלות להיות מעופפים. יש הרבה מה לעשות בניו יורק, שישה ימים זה בול לדעתי, הספקנו הכל- חרשנו את העיר, היינו בכל המקומות המוכרים ובנוסף בעוד מוזיאונים מגניבים.

מה לעשות בניו יורק?

שיט בחינם לפסל החירות– יוצא מ- South Ferry. לא בעיה למצוא את זה. לא כדאי לשלם על מעבורת שעולה כסף, מיותר ממש, תעשו שם סיבוב עם המעבורת ותחזרו למנהטן.
מוזיאון מגדלי התאומים– מומלץ מאוד, מראות נדירים גם למי שלא מת על מוזיאונים.
אני ממליץ גם על מוזיאון המטוסים בחוף המערבי, ניתן להזמין כרטיסים בהנחה בגרופון האמריקאי (בכלל שווה לבדוק על עוד מקומות שאתם רוצים, יש שם הנחות).
גשר ברוקלין– מומלץ ללכת בשקיעה. תרדו מהגשר ולכו לפארק שלידו בצד של ברוקלין, שם יש מראה מדהים של מנהטן! אל תפחדו גם ללכת על הגשר הלוך וחזור, בקטנה ממש, אפשר גם להגיע בסאבווי לצד של ברוקלין ורק לחזור למנהטן בהליכה על הגשר ולראות אותו על רקע הבניינים המטורפים.
תצפית– היינו בתצפית שהמליצו עליה והיא אולי הכי מדוברת: Top Of The Rock שבבניין רוקפלר. המלצה שלי- חפשו משהו אחר- המחיר ממש יקר, התצפית עמוסה באנשים, וצופים מבעד לזכוכיות מעצבנות שמקשות על צילום, בקיצור, לא! יש תצפיות פתוחות, תחקרו על זה.

טיפים לניו יורק

סאבווי בניו יורק– אם אתם שם כמעט שבוע תקנו כרטיס שבועי ב- 30 דולר לאדם ותחרשו את הסאבווי כמה שאתם רוצים, אין צורך לנסוע באוברים ובמוניות, הכל בסאבווי ולפעמים קצת הליכה. הכל קרוב, אל תחששו- מנהטן לא כזאת ענקית כמו שחושבים וקל מאוד להסתדר.

מלונות בניו יורק– היינו ב- Hilton Garden Inn על הטיימס סקוור (Times Square), מלון מעולה. המלונות בניו יורק יקרים והחדרים די קטנים והוא היה מעולה ביחס לזה ובמיקום פצצה. יוצאים מהמלון שמאלה ובמרחק קצר נמצאים הטיימס סקוור ותחנת סאבווי של טיימס סקוור. יוצאים ימינה מגיעים לשדרה השישית ולבראיינט פארק (Bryant Park). חדר נקי, חדיש וטוב!

ברודווי– היינו בהצגה של מלך האריות, סגרנו מראש מהארץ, לא זול בכלל אבל שווה ממש. מחזמר ברמה גבוהה, התפאורה מטורפת. מומלץ לשבת בקומה הראשונה, השחקנים עוברים שם במהלך ההצגה. אין באמת סיכוי לזכות בהגרלה של כרטיסים למלך האריות, אם אתם נעולים על זה שאתם רוצים ללכת להצגה תזמינו מהאתר הרשמי מראש כי ההצגה כמעט תמיד סולד אאוט, נשארים אולי כרטיסים לבודדים ולא לזוגות ומעלה. אלאדין וכאלה אפשר לנסות בהגרלה (ניסיתי פעמיים ולא זכיתי). המלצה שלי, לא לסגור את ההצגה ביומיים הראשונים שלכם בניו יורק, הג׳ט לג יכול לשבש אתכם ולא כדאי לכם להיות עייפים בהצגה, קחו את זה בחשבון.

מפלי הניאגרה

הגענו בטיסת פנים לבאפלו (Buffalo), אם אתם צריכים להגיע לצד הקנדי האובר לא יתן לכם את האופציה. מה שצריך לעשות זה לסמן לו להגיע למעבר של הגבול (גשר הקשת) ולרדת שם. תחתימו דרכונים ותעברו ברגל את הגשר, גם תזכו לראות נוף מדהים, וזה רק חמש דקות הליכה שברובה אתם לא מפסיקים להצטלם. לא לקחת מבאפלו בשום אופן מונית, זה יקר בהרבה מאובר (80 דולר לעומת 30). יש דרכים זולות יותר להגיע, למשל אוטובוס בשני דולר לתחנה מרכזית של באפלו ומשם אוטובוס למפלים, אבל זה לוקח הרבה זמן (לפחות שעה וחצי-שעתיים כל הפרוצדורה וזה סה״כ חצי שעה מהמפלים), העדפנו אובר. שימו לב, לא צריך לשלם שקל על המעבר לקנדה, רק מחתימים דרכון. ביציאה מקנדה לארה״ב יש מכונות שצריך לשים דולר אמריקאי אחד למעבר בחזרה לארה״ב.

מלון- היינו בצד הקנדי במלון Hilton Niagara Falls/Fallsview. מלון מדהים, לקחנו חדר עם ג׳קוזי ונוף לשני המפלים, חדר ענק ומפנק ששווה כל שקל. הכל קרוב בצד הקנדי, עושים הכל ברגל.

זיקוקים יש בשעה 10 בלילה, תבדקו בתקופות שאתם נוסעים באיזה ימים יש, כשאנחנו היינו זו נחשבה תקופה עמוסה והיו זיקוקים כל יום.

אטרקציות במפלי הניאגרה

בצד הקנדי– אומגה על המפלים (לא זול), שיט למפלים.
תקנו כרטיס Citypass בעמדות (לא תפספסו), זה יתן לכם כניסה לארבע אטרקציות (כולל לספינה, מאחורי המפלים, סרט בארבעה מימדים על המפלים וטיילת הנהר שרחוקה 3 ק״מ מהמפלים), וגם תוכלו לנסוע באוטובוס שנוסע לאורך הטיילת של המפלים למשך 48 שעות. מקום נוסף שכדאי להגיע הוא Clifton Hill, מקום ציורי עם פארק שעשועים קטן ורחוב מדהים לילדים כאילו נכנסתם לסצנה בסרט. אוכלי כשר- כדאי להביא איתכם או לקנות בסופרים, אמנם יש שם בית חב״ד אבל לא מומלץ.

בצד האמריקאי– עברנו לשם לעשות אטרקציה מטורפת, אחת הטובות בכל הטיול, לא לפספס את זה! קוראים לה מערת הרוחות (Cave of the Winds). כרטיסים קונים במקום, אם אני זוכר טוב זה עלה 19 דולר לאדם. אחרי שנותנים לכם מעילי גשם דקים יורדים במדרגות אל המפל ואז מרגישים את המים באמת: אתם קטנים מול מפל ענק, מראות שלא תראו בחיים. המים נופלים עליכם, אתם מגיעים ממש לגעת במים. הנקודה הכי קרובה למפל נקראת ״הוריקן״, שם מרגישים את העוצמה של המים שגורמים לרוח מטורפת. קחו מצלמת מים- זאת חוויה שלא תשכחו! גם לא יקר ביחס לשאר האטרקציות והיא עלתה על כולן! לנו היה מזל- היה יום שמשי וזה יצר קשת בענן מטר מאיתנו, תמונות נדירות!

אורלנדו

הגענו עם אובר למלון, ישנו במלון Loews Sapphire Falls Resort של יוניברסל, ליד הפארקים, נתן לנו הסעה חינם בסירה לפארקים. מלון שווה רצח, בריכה מדהימה כמו במלונות בתאילנד, חדרים טובים וגדולים עם שתי מיטות קינג, בכלל ברשת Loews יש מלונות מעולים! לא התפשרנו במלונות אז מי שמחפש לחסוך שלא יתייחס להמלצה.

ביקרנו בארבעה פארקים באורלנדו, התחלנו עם מג׳יק קינגדום (Magic Kingdom), הפארק הקסום של דיסני. הפארק יפה ומדהים, בעיקר האווירה. המתקנים חמודים, יותר לילדים, אין הרבה דברים מפחידים. נותנים לכם שלושה מתקנים לבחור כ- Fast Pass, אני ממליץ על ספייס מאונטן (Space Mountain), Big Thunder ו- Splash Mountain, שלושת המתקנים הכי טובים שם בלי ויכוח. התורים ארוכים- קחו בחשבון!

ביום השני הלכנו ליוניברסל סטודיוז (Universal Studios), פארק מדהים, עולה בעשר רמות על דיסני מבחינת רמת המתקנים, לא תפסיקו לדבר על מתקני ה- 4D! קנינו Express Pass: יקר אבל שווה כל שקל. אל תתפשרו על זה, אתם לא רוצים לחכות שעתיים בתור לכל מתקן, וזה משנה את כל החוויה בפארק- ההחלטה הכי טובה בטיול! שימו לב שהקניות בתוך הפארקים ממש ממש יקרות, גזל!

ביום השלישי עשינו את הפארק השני של יוניברסל והחדש יותר Islands of Adventure– פארק מדהים, יותר אקסטרימי, רכבות יותר שוות, יותר מפחיד, כיף מאוד! גם שם לקחנו אקספרס פאס, לא לחסוך בזה!

ביום הרביעי היינו ב- Volcano Bay, פארק המים של יוניברסל, נדיר! מתקנים מדהימים, פארק מטורף, הבנו מההמלצות שאין מה לקנות אקספרס פאס ואכן לא קנינו, אך זאת הייתה טעות! נותנים לכם שעון בכניסה שלפני כל מתקן אתם צריכים לעבור ולהעביר את השעון רק כדי שהשעון ירשום לכם מתי אתם יכולים להיכנס לתור. לדוגמה רוצים מתקן מסויים, מעבירים את השעון בכניסה, רושם עוד שעתיים תוכלו להיכנס לתור, אחרי שעתיים באים ועומדים בתור של עוד 20 דקות לפחות. בנוסף, אתם לא יכולים להעביר את השעון בעוד מתקנים עד שלא עליתם על המתקן שהעברתם קודם. אחרי שעתיים יצאנו מההלם והבנו שבלי לקנות את האקספרס לא נספיק אפילו שלושה מתקנים. אל תחסכו, תקנו אקספרס בכל המתקנים של יוניברסל! זו חוויה אחרת לגמרי!

ומה עוד מומלץ לעשות באורלנדו?

אוכל באורלנדו- לאוכלי כשר יש מסעדה מעולה ברמה גבוהה אפילו ביחס לארץ- Kosher Grill. שווארמה קטלנית.

קניותDisney Springs- מתחם חנויות מהיפים שראיתי, לא יודע איך לא קיבל המלצות יותר חמות פה. המתחם בנוי לצד אגם, יש בו חנות דיסני הכי גדולה שראינו עד כה, בגודל של המשביר לצרכן רק עם מוצרים של דיסני, פי ארבעה מהחנות בטיימס סקוור לדוגמה. לא זול, אבל אם יש לכם ילדים או שאתם צריכים מתנות אתם בבעיה- אי אפשר לצאת משם!

האאוטלט באורלנדו לא היה משהו לדעתנו, מחירים לא זולים בכלל, מוצרים של שוק, לא מצאנו שם כמעט משהו שווה.

מיאמי

נחמד, יפה, אילת, אפשר לדלג, מי שמתעקש שידע שזה נטו בטן גב, צעירים יכולים למצוא בסופ״ש מועדונים טובים, אבל במהלך השבוע אין הרבה.
 ישנו במלון Shelborne בסאות׳ ביץ׳ (South Beach)- מלון מעולה עם נוף לאוקיינוס, מים יפים ושקופים בהתאם למצב השמש, הרבה אצות. חוף יפה! שכרנו אופנוע ים, עלה 90 דולר לשנינו.
מקום שכדאי לראות- דרך לינקולן, רחוב של קניות, נחמד. יש במיאמי, קצת יותר רחוק ממיאמי ביץ׳ את ציורי הקיר, אנחנו לא הלכנו בסוף, מי ששם שווה לבדוק. היינו שם יומיים וחצי והספיק לנו להיטען אחרי המרתון שעשינו באורלנדו עם הפארקים.

לאס וגאס

המראנו ממיאמי, חמש שעות טיסה, שימו לב שגם פה יש הפרשי שעות, אמנם רק שלוש שעות הפרש אבל גם זה יכול טיפה לשבש אתכם. השדה מאוד קרוב למלונות.
ישנו במלון ARIA  – מלון מטורף, כל החדר בשליטה בטאבלט, המיקום של המלון מהטובים בסטריפ, משמאלו נמצא הבלאג׳יו, מימינו מלון ניו יורק. ממש באמצע הסטריפ.
מיני בר- שימו לב, המיני בר וכל מה שיש בחדר לאכילה, אל תיגעו! הרמתם פחית? הרמתם שקית צ׳יפס? יש חיישנים שמיד ברגע שהרמתם חויבתם גם אם החזרתם למקום! למזלנו הבל בוי אמר לנו מראש. לא כדאי לשלם על בקבוק מים 22 דולר! לקחנו חדר עם נוף לסטריפ, היה מדהים, אפשר לחסוך את זה כי זה מייקר את החדר.

מה כדאי לעשות בווגאס?

סיור בכל המלונות– מזרקות בבלאג׳יו בערב, הר הגעש ליד מלון מיראז׳.
הופעה של Cirque du Soleil– של מייקל ג'קסון, מופע אקרובטיקה עם שילוב של מייקל ג׳קסון בהולוגרמה, כאילו הוא על הבמה, מדהים! תקנו כרטיסים בדוכן הצהוב ליד החנות של M&M's, שם היה הכי זול שמצאנו, יותר זול מהאינטרנט.
מסיבת בריכה– היינו בהופעה ביום של KYGO באנקור ביץ׳, מטורף, זאת מסיבה, לא פאנג׳ויה! אולי תקבלו קצת הלם תרבות מהפריצות והשטויות של הבנות אבל גם זו חוויה. ממה להיזהר: שתייה שם יקרה בטירוף- אני לא בדקתי לפני שהזמנתי, קניתי כוס גרייגוס רדבול ב- 78 דולר! כשאמרתי לה שאני לא מעוניין שזה הזוי ויקר היא אמרה בשיא הנינוחות: ״אם לא תשלם אני קוראת לאבטחה״. תקנו בירה ב- 12 דולר.
שלט של וגאס בכניסה– הלכנו לשם ברגל, נחמד, מלא תיירים עומדים בתור להצטלם כשבפועל אתה יכול לבוא מהצד ולהצטלם בלי לחכות כמו תייר מנומס ואידיוט. באמת שעמדו שם סתם בתור, פה באמת תהיו ישראלים, חבל על הזמן שלכם (ואנחנו מתורבתים).
קניות- פרימיום אאוטלט הצפוני- סוף סוף קניות במחירים מעולים! האאוטלט הכי שווה שהיינו, חולצות אדידס וג׳קטים ב- 12 דולר, נעלי אדידס ב- 100 שקל, נייקי 100 שקל, לילדים, למבוגרים, הבאנו לכל המשפחה! חזרנו עם 20 שקיות. תכינו את הדולרים!

לגבי טיול חוץ, רצינו מאוד לנסוע לפארק זאיון. בתמונות ובסרטונים זה נראה עשר רמות מעל הגרנד קניון וסכר הובר, ש-אוקי הבנו את הפואנטה שלהם בתמונות, בטוח שזה עוצמתי יותר במציאות אבל כמה אתה יכול להסתכל על חול מלמעלה. לא יצא לנו לנסוע לזאיון, לא הרבה מוציאים את הטיול מווגאס, ניסינו לסגור דרך אורנה של רוני טורס, אבל לא היו אנשים שבחרו את הטיול הזה וחבל. המלצה שלי- תחקרו יותר על זאיון, הוא נראה הרבה יותר שווה מהגרנד קניון! עושים שם הליכה מדהימה בתוך המים בנופים מטורפים ובתוך קניונים, הרים ותצפיות, ככל שיותר ירצו יהיה יותר קל לאנשים לסגור לשם. אל תלכו רק על המוכר והחרוש. אם מצאתם פרטנרים שיזרמו, לכו על זאיון בלי לחשוב פעמיים.

לוס אנג'לס

סיום הטיול של מזרח ומערב ארה"ב. הגענו לשם רק בגלל שהטיסה חזור מיעד אחר (התחלנו בניו יורק הרי) הייתה יקרה ובלוס אנג׳לס היה סביר. אין הרבה מה לראות, את פארקים ביקרנו באורלנדו.
לינה– לקחנו מלון על שדרת הכוכבים של הוליווד, מלון מעולה:Loews Hollywood Hotel, עם נוף לשלט של הוליווד, ככה שלא היינו צריכים לנסוע לתצפית.

מה כדאי לעשות בלוס אנג'לס?

שדרת הכוכבים– השדרה נחמדה, לא כזאת גדולה, כל מיני אנשים מחופשים ומופעי רחוב, לא משהו שלא ראיתם בניו יורק.
מוזיאון מאדאם טוסו– הזמנו כרטיסים בזול יותר מהאתר שלהם. היה יפה!
סנטה מוניקה– נחמד, נסענו ל-Venice beach לשכונת התעלות, לרודאו דרייב בבוורלי הילס (לעשירים בלבד אבל לכו לראות). סיור בבתים של עשירים עשינו ברכב פרטי של בן דוד שלי וזה חסך לנו את החרטה של הסיורים הלא אמיתיים האלה. היינו שם רק יומיים אז לא היה יותר מדי מה לעשות או לנסוע למקומות רחוקים יותר כמו סן דייגו.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?