fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

ברייס ומואב

המסלול- הפארק הלאומי ברייס (Bryce Canyon National Park) והעיר מואב (Moab).

אתר אינטרנט https://www.nps.gov/brca/index.htm

אנחנו זוג בני 22 שמטיילים בפעם הראשונה בארה"ב (שלושה חודשים). בחרנו לעשות טיול ספונטני עם תכנון של קווים כלליים למסלול ומקומות שנרצה להתמקד בהם. במיוחד עבור אנשים שמחפשים מידע על אופי טיול כזה, בחרנו לחלוק את החלקים בתכנון, העלויות וכמובן חוויות אישיות מהיעדים עצמם.

ברייס קניון

התניידות בפארק– אנחנו בחרנו להחנות את הרכב בחניה ולנסוע בשאטלים, אך ראיתי כאלו שהעדיפו לנסוע ברכב ולהחנות כל פעם בחניה אחרת. השאטלים מאוד נוחים נגישים ונעימים. הדרך יפהפייה עם הסלעים האדומים והצורות המדהימות שהטבע יצר.

מסלולי טיול– מבחינת מסלולים יש מבחר גדול כמו ברוב הפארקים. כמו בפארק זאיון תמצאו בברייס מרכז מבקרים עם הרבה מידע. בחרנו לרדת בתחנה האחרונה שהיא הגבוהה ביותר Bryce Point ומשם לרדת בירידה על גבי המצוק. ישנם מסלולים היורדים לתוך הקניון בין הזקיפים, זו חוויה בפני עצמה אבל נשאיר זאת למטיבי לכת. העלייה תלולה וארוכה (כמו בחניון זיתים בנחל כזיב למי שהיה). הנוף הנשקף ככל שמתקרבים אל המצוק פשוט גורם להחסיר דופק והתרגשות שמגיעה לגבהים לא מוסברים. נשימתי נעתקה למראה אלפי הזקיפים אשר נוצרו מאירוזיה של הסלעים מהמים הרוח והקרח.
הסבר תופעת הטבע- הרוח מייצרת סדקים על פני החול בסלע, הגשם מחלחל לתוכם ושוהה שם, בחורף המים הופכים לקרח. הקרח מתרחב וגורם לסדקים ו"פיצוצים" בסלע וכך חוזר חלילה עד למה שזה היום.
 אחרי שהצטלמנו עלינו חזרה לשאטל ונסענו לנקודה שנקראת Inspiration Point ממנה בחרנו להמשיך שמאלה בירידה ולא ימינה בעלייה בנוף שמקיף את הזקיפים על פני המצוק. הדרך יפהפייה וקלה מאוד ואילו הפוך בעלייה יותר קשה. המשכנו עד Sunset Point דרך Sunrise Point, סה"כ 5-4 ק"מ עם התרגשות והרבה תמונות. חיכתה לנו נסיעה של שעתיים וחצי ולכן יצאנו עם טעם של עוד לדרך פתלתלה ומלאת נופים הרריים כדוגמת מצדה, אבל הרבה כאלו לאורך הכביש.
מומלץ להתייעץ עם הריינג'רים שיכולים להמליץ על מסלולים בהתאם למגבלות וליכולות שלכם.

מואב

הנסיעה מברייס למואב– בברייס החלטנו להעביר יום אחד בלבד בהתאם להמלצות שקיבלנו מחברים, מהמידע באינטרנט ומאנשים בקבוצה. לאחר מכן התחלנו להתקדם לכיוון העיר מואב. הנסיעה מברייס למואב אורכת כארבע וחצי שעות. אנחנו החלטנו לפצל את הנסיעה ולישון בעיירה באמצע הדרך בשם Bicknell. את הלינה החלטנו להעביר במוטל בשם Aquarius Inn בעלות של 68 דולר ללילה לשנינו (לפתוח את כל ציוד המחנאות ללילה היה נשמע לנו קצת מסורבל ולא ממש שווה את זה, מה גם שאין יותר מדי קאמפסייטס באזור, אם בכלל). Bicknell באמת עיירה קטנה בלי יותר מדי דברים מסביב, והגענו לשם רק להניח את הראש ללילה כך שבבוקר כבר יצאנו לכיוון מואב.

לינה במואב– בחרנו בקאמפ סייט שנקרא Moab Rim RV Campark בעלות של 30 דולר לרכב ללילה. האמת? זול יותר מהקאמפסייט הקודם ויותר טוב ברמה. כלל וויפיי בכל האתר, שירותים, מקלחות, חדר שטיפת כלים, פייר פיט, שולחן פיקניק, חניה, שטח מוגדר לאוהל ועוד. נמצא חמש דקות נסיעה מהקצה הדרומי של מואב. מה שכן תפסנו שם ממש במקרה את אחד המקומות האחרונים. אם תרצו לישון שם נסו להתקשר ולהזמין מראש, אפילו אם זה כמה ימים לפני. באופן כללי השהייה במואב הייתה שונה: רוב הבישולים שלנו היו במחנה אבל בגלל שמואב היא עיר- היו קליטה, סופרים קרובים וקצת מסעדות באזור אם בדיוק הייתה בעיה להכין בשטח.
בילינו שם שלושה לילות (יומיים מלאים) ועשינו מין "טיול כוכב" כל יום כי כל היעדים המעניינים באזור נמצאים במרחק של לא יותר מ- 45 דקות נסיעה מהעיר.

מסלולי כוכב ממואב– המקום הראשון שביקרנו בו היה פארק ארצ'ס  (Arches National Park), פארק הקשתות. זהו פארק לאומי ענק שמכיל יותר מ- 2000 קשתות שנוצרו באופן טבעי בסלעים האדומים והיפים. כרגיל התחלנו ממרכז המבקרים והתייעצנו לגבי מסלולים. אנחנו החלטנו לעשות מסלול בינוני ואיזה שניים קצרים. שוב- כל אחד שיתאים לו את המסלולים לפי הצרכים והמגבלות. אנחנו היינו ממליצים למי שיכול לעשות את המסלול ברמת קושי בינונית ל- Delicate Arch, קשת יפה מאוד (מתוירת) ובגדול מסמלת את יוטה (בלוחיות רישוי, בשלטים וכו'). נמצאת בנקודה גבוהה ועם נוף מדהים. מסלול של שעה- שעה וחצי לכל כיוון ולא מאוד קשה.
יום לאחר מכן נסענו לקניונלנדס (Canyonlands National Park). קניונלנדס, כמו שזה נשמע, הוא אזור עם הרבה פארקים ובתוכם המון קניונים. אנחנו בחרנו להתמקד בפארק שנקרא Island in the Sky. הוא נקרא ככה בגלל הנופים של ההרים המבצבצים מבעד לעננים ונראים כמו איים בשמים. הוא נמצא במרחק של 45 דקות נסיעה ממואב. לכל פארק יש את מרכז המבקרים שלו- שוב, ממליצים להתייעץ. חוץ מזה יש גם הרבה תצפיות ומקומות ישיבה ללא מסלולים.

אלו הדברים העיקריים שעשינו במואב. אין לנו ספק שהאזור מוקף בהמון דברים שאפשר לראות, וייתכן שיש דברים מדהימים שלצערנו לא הספקנו לראות.
אנחנו באמת ממליצים לקרוא על האזור לפני, ולחשוב על כיוון כללי של לאן ללכת ומה לראות כי באמת יש מלא. למשל שקלנו רפטינג בקולורדו שהרבה עושים, אבל ראינו שהעלות מגיעה לפחות ל- 80-70 דולר לאדם, אז משיקולי תקציב החלטנו לוותר.

לסיכום, האזור מלא בעוד נופים מדהימים שפשוט כדאי לראות. למי שיש הזדמנות וזמן להגיע אפילו לחלק מהמקומות- שווה את זה לגמרי. אנחנו יודעים שמדובר בהרבה שעות נסיעה לפעמים ולכן היינו ממליצים לחלק לימים את מה שאפשר ולא לנסות לדחוף המון דברים ביום אחד. פשוט כדי לא להתעייף פיזית ומנטלית.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?