fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

אגמי האצבעות- טבע מופלא במדינת ניו יורק

אזור אגמי האצבעות (Finger Lakes) נמצאים בצפון מערב מדינת ניו יורק. האזור נחצה ל 11 אגמים צרים הנראים כצורת אצבעות. הרבה מטיילים בוחרים לעבור באגמי האצבעות בדרך למפלי הניאגרה. תמצאו באזור אגמי האצבעות שפע של טיולי טבע, אטרקציות לילדים, מוזיאונים, ועיירות קטנות וציוריות.

טיולי טבע מומלצים באזור אגמי האצבעות:

שמורת רוברט טרימן Robert H. Treman State Parkהשמורה כוללת 12 מפלים שהגבוה מבניהם הוא אגם לוסיפר המגיע לגובה של 35 מטרים. בשמורה תמצאו מסלולי הליכה רבים ברמות שונות.
המסלול הפופולרי ביותר בשמורה הוא:
George trail- מסלול הליכה של כ 3 ק"מ אל מפל טוגאנוק. מסלול קליל, שטוח, אפשר ללכת בתוך המים הרדודים בין המפלונים והמצוקים המיוחדים.

פארק ווטקינג גלן Watkins Glen State Park– זהו הפארק הכי פופולרי בקרב מטיילים באזור. הפארק נמצא בקצה הדרומי של אגם סנקה Seneca שנמצא בסמוך (מערבית לעיר אית'אקה). בפארק תמצאו מסלולי טיול נהדרים לאורך ערוץ נחל בתוך קניון המגיעים למפלים יפים. בפארק 19 מפלים שונים, כאשר היפה מכולם הוא "מפל הקשת". ניתן גם לרחוץ בבריכות של האגמים.
המסלול הפופולרי ביותר בפארק הוא George trail- מסלול של כ 2.5 ק"מ לכל כיוון. ניתן גם לעלות לאוטובוס המוביל לכניסה העילית (שאטל), ולחסוך את העלייה הרגלית, ואז לרדת 2.5 ק"מ בחזרה לאוטו.
יש להחנות את הרכב בכניסה למפלים, עלות חניה הינה $8 (כדאי לשמור הקבלה – מכיוון שהיא תקפה לכל הפארקים באזור). מומלץ לקחת שאטל ממגרש החניה בעלות של $5 לחלק העליון של האתר. קישור למפת הפארק.

Shequaga Falls– המקום הזה הוא מפל יפה ופשוט. אפשר לחנות מעבר לפינה ולעלות ולראות את המפל במלוא הדרו.

העיר אתיקה Ithaca:

זוהי העיר הגדולה באזור אגמי האצבעות. העיר ממוקמת על החוף הדרומי של אגם קאיוגה, במרכז מדינת ניו יורק. העיר נקראת על שם האי היווני איתקה.

המפל הגבוה ביותר באזור, מפל טאוגאנוק Taughannock Falls, שגובהו כ- 65 מטרים, נמצא במרחק של כ- 15 דקות בלבד ממרכז אתיקה.

אתיקה היא עיר אוניברסיטאית בת כשלושים אלף תושבים. היא מקום מושבה של אוניברסיטת קורנל היוקרתית בה לומדים כעשרים אלף סטודנטים. מומלץ לטייל בגשר התלוי ובמפלי אתיקה הנמצאים ממש סמוך לקמפוס. בנוסף מומלץ לטייל בתוך הקמפוס של האוניברסיטה ולבקר בגנים הבוטניים של המקום.

אטרקציות משפחתיות חביבות נוספות באתיקה הן:

חוות האלפקות Indian Chimney Farm.

מוזיאון היקום Museum of the Earth .

עיירות מומלצות לביקור באזור אגמי האצבעות:

העיירה ווטקינג גלן

 ווטקינס גלן הוא שמו של כפר קטן באזור אגמי האצבעות לצידו שוכן פארק מדינה ווטקינס גלן הפופולרי. תמצאו בעיירה בעיקר מלונות ומוטלים הקרובים לפארק.

העיירה קורנינג– עיירה דרומית לווטקינג גלן.

דרומית לאגמי האצבעות שוכנת העיר קורנינג  Corning המפורסמת בעיקר בזכות מפעלי הזכוכית שלה המייצרים מגוון רחב של כלי זכוכית, החל מכלי אוכל, דרך פריטים אומנותיים, סיבים אופטיים ואפילו חלונות לחלליות. במקום מוזיאון זכוכית The Corning Museum of Glass ובו אוסף חפצי אומנות מזכוכית מ- 35 ארצות הנחשב בין הגדולים בעולם. במוזיאון תצוגה אינטראקטיבית על טכנולוגיות וההמצאות הקשורות בעבודה עם זכוכית.
בנוסף תמצאו בעיירה גם מוזיאון אומנות מוצלח  The Rockwell Museum of Western Art המציג יצירות אומנות המתארות את תקופת ה"מערב הפרוע".
אל תחמיצו ביקור ברובע גאפר, הרובע העתיק של קורנינג אשר מכסה כשליש מהעיר. זהו אזור ציורי המלא באירועים ופסטיבלים, בו נמצא גם מוזיאון הזכוכית.

העיירה רוצ'סטר-צפונית לעיירה קורנינג:

מקורנינג כדאי להצפין לעיר רוצ'סטר Rochester השוכנת על שפת אגם אונטריו.
 רוצ'סטר Rochester, המכונה "עיר הפרחים" התפרסמה בזכות ג'ורג' איסטמן שהקים בה את מפעלי חברת קודאק. אל תפספסו ביקור בבית איסטמן George Eastman House זוהי אחוזה בת 50 חדרים המוקפת גנים ובה ממוקם המוזיאון הבינלאומי לצילום וסרטים. במוזיאון אוסף מרשים של מצלמות, צילומים של אומנים ידועים, סרטים וספרי צילום.

בעיר שני מוזיאונים מוצלחים נוספים:

מוזיאון רוצ'סטר ומרכז המדע Rochester Museum &Science Center בו מוצגות תערוכות על חידושים במדע וטכנולוגיה ומנגד תערוכות על התרבות והמסורת של תושבי האזור לדורותיהם מהאינדיאנים משבט סניקה שחיו באזור ועד האירופאים שהגיעו למדינה.

מוזיאון נוסף המתאים במיוחד למשפחות עם ילדים קטנים הוא מוזיאון סטרונג למשחקים Strong National Museum of Play. מוזיאון ילדים המתבסס בעיקרו על תוכנית הילדים הפופולארית "רחוב סומסום". במוזיאון הילדים מתנסים בצילום תוכנית טלוויזיה עם הדמויות החביבות ובחוויות אינטראקטיביות רבות נוספות. כמו כן במוזיאון אוספים של בובות, בתי בובות ומיניאטורות.

בנוסף תמצאו בעיירה אטרקציות משפחתיות נוספות כמו פארק שעשועים ופארק מים הסמוכים זה לזה Seabreeze Park/ Raging River Water Park  בהם ,תמצאו בנוסף לרכבות הרים, מתקני שעשועים ומגלשות מים גם מופעים חיים.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​