fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

האמיש (Amish)- ביקור בקהילת האיימיש המרתקת

קהילת האמיש (איימיש) היא קהילה עם אורך חיים ייחודי המתגוררת בעיקר במדינת פנסילבניה בארה"ב. חברי הקהילה ידועים בעיקר בזכות אורך החיים הצנוע שלהם וחוסר השימוש בטכנולוגיה מודרנית. הסיור לחבל האיימיש הוא מרתק וייתן לכם הצצה לצורת חיים שונה ממה שהכרתם. אז כדי שלא תפספסו שום דבר הכנו לכם מדריך מקיף לביקור בחבל האיימיש.

קצת על ההיסטוריה של קהילת האמיש פנסילבניה:

האמיש היא קהילה נוצרית פרוטסטנטית הפזורה ב 22 מדינות ברחבי ארצות הברית. הקהילה התפרסמה בעיקר בגלל אורך החיים הייחודי שלה, אנשי הקהילה לא משתמשים בכלל באמצעים מודרניים כמו חשמל, טלוויזיה, או טלפון, ומאמצים לעצמם אורך חיים צנוע. הם גם מאמינים בחופש הבחירה של הדת ולא מאמינים בשלטון ארצות הברית ובמוסדות של המדינה.
הלבוש שלהם הוא גם ייחודי, הגברים הנשואים מגדלים זקן (אך לא שפם) וחובשים מגבעת, והנשים לובשות מטפחת על שערן ומתלבשות בלבוש צנוע.

מקור הקהילה הוא בשוויץ. במאה ה 18 היגרו כל חברי הקהילה לפנסילבניה בארה"ב, ולאחר מכן התפצלו לעוד מדינות בארה"ב ולקנדה. כיום רוב חברי הקהילה יושבים באינדיאנה ומתפרנסים בעיקר מחקלאות. הם מדברים בשפה משלהם שהיא תערובת של אנגלית וגרמנית.

קהילת האיימיש התפרסמה בעיקר בשנות השמונים בזכות הסרט "העד" בכיכובו של האריסון פורד. רוב התיירים מגיעים לצפות בחיי הקהילה היושבת בעיר לנצ'סטר בפנסילבניה. חברי הקהילה פחות אוהבים תיירים ולכן אל תצפו שיהיו מאוד חברותיים איתכם. הם גם לא אוהבים להצטלם, אז אם אתם רוצים לצלם אותם מומלץ שתבקשו רשות.

סיור בחבל האיימיש:

הדרך המומלצת ביותר לערוך סיור בחבל האיימיש היא על ידי סיור מאורגן של אחת מהחברות הגדולות. תוכלו לצאת עם סיור מאורגן מניו יורק או מפנסילבניה. הסיור ייקח אתכם להצצה על אורך החיים של הקהילה ועל ההיסטוריה שלה. הקהילה נמצאת באזור יפיפה מלא בגשרים ונהרות, אז מעבר לביקור מרתק תוכלו להנות גם מהשפע של הטבע. אם לא בא לכם לעשות את הסיור המאורגן תוכלו ללכת באופן עצמאי למוזיאונים ולחוות של הקהילה. אם בחרתם ללכת באופן עצמאי מומלץ שתשכרו רכב.

אטרקציות מומלצות בחבל האיימיש:

מייצג אורקולי על כת האיימיש The Amish Experience Theatre

זהו מייצג אורקולי של חצי שעה המספר את סיפורו של נער בקהילה ואת אפשרות הבחירה העומדת בפניו. לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים בקרו באתר.

ביקור בבית איימיש Amish Country Homestead

זהו סיור מודרך שייקח אתכם לבית של אחד מחברי קהילת האיימיש ויראה לכם איך חברי האיימיש חיים כיום. הסיור ייקח אתכם בין 9 חדרי הבית השונים בו תוכלו ללמוד על אורך החיים של בני הכת. למשל איך הם חיים ללא חשמל, איך הם לומדים ועוד.

ביקור בחוות האיימיש The Amish Farm and House

זהו אחד מהסיורים הפופולריים ביותר בחבל. הביקור בחווה מלווה במדריכים מנוסים. בסיור תבקרו בבית איימיש טיפוסי, ובחווה גדולה עם בעלי חיים ומגוון רחב של תוצרת חקלאית. הסיור מסביר על אורך החיים של חברי הקהילה והתרבות שלה. בנוסף תוכלו לרכוש מיטב תוצרת מקומית. לפרטים נוספים ולהזמנת סיור בקרו באתר.

ביקור בשוק האיכרים Green Dragon Farmers

שוק האיכרים נמצא בעיירה Ephrata בפלסילבניה. זהו ללא ספק אחד המקומות המומלצים לביקור באזור. תמצאו בו כמעט הכל, עתיקות, רהיטים, בגדים, ותוצרת חקלאית. המחירים כמובן משתנים מדוכן לדוכן אבל באופן כללי תוכלו למצוא בו הרבה מציאות שוות.

עיירות מומלצות לעצירה בחבל האיימיש:

המחוז בו שוכנים בני האיימיש מלא בטבע יפיפייה, לכן תרשו לעצכם להיאבד בין העיירות הקטנות, לטעום את האוכל המקומי, לקנות מזכרות, ולשמוע סיפורים ממקומיים החיים באזור.  

העיירה בירד אין הנד (Bird In Hand)- תוכלו למצוא בעיירה שוק איכרים עם תוצרת טרייה. בנוסף תמצאו בעיירה מגוון מסעדות ובתי קפה, מגרש גוף, כדור פורח, ואווירה מקומית. לפרטים נוספים בקרו באתר.

העיירה בלו בל (Blue Bell)- עיירה קטנה בסגנון אירופאי המציעה בעיקר מוטלים ללינת לילה.

העיירה לנקסטר (Lancaster)- העיירה היא מקום מושבם העיקרי של קהילת האיימיש. תמצאו בה שפע של אטרקציות, סיורים, מסעדות, מוזיאונים, היסטוריה ועוד. לפרטים נוספים בקרו באתר של העיר.

ולסיום, כמה עובדות מעניינות על האמיש:

המשחק האהוב עליהם הוא כדור עף חופים.

בגיל 16 ניתנת לבני האמיש הזכות לצאת לשנה לעולם ולחיות חיים רגילים, בסוף השנה הם יכולים להחליט האם הם חוזרים להקהילה או ממשיכים בחיים החדשים. מה שמעניין שכמעט כולם בוחרים לחזור לקהילה.

לבני האמיש יש שפה משל עצמם שהיא בעצם ערבוב של אנגלית, גרמנית, ואפילו קצת פורטוגזית.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

 

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​