fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

קניון אנטילופ

קניון אנטילופ ממוקם ליד העיר פייג' במדינת אריזונה, לא רחוק מאגם פאוול. הקניון ידוע בעיקר בזכות תצורות הסלע הייחודיות שבו היוצרות מראה מהפנט של אור, אדמה, וסלע, הנותנים לו מראה פוטוגני במיוחד. אין ספק שזהו אחד מהקניונים היפים והמרשימים בארה"ב. תמצאו כאן מדריך עם כל הטיפים השווים לביקור במקום.

עדכון קורונה– הקניון פתוח לציבור, אך חשוב שתתקשרו או תתעדכנו לילה לפני הביקור שלכם בדף הרשמי של המקום לגבי שעות הפתיחה.

מידע כללי:

קניון אנטילופ (Antelope Canyon) הוא קניון עם תצורות טבע נדירות הנמצא בתחומי שמורת האינדיאנים אומת נאוואחו בצפון-מזרח אריזונה. הקניון ידוע בשל תצורות הסלע הגליות ייחודיות שבו, שמהוות מקור משיכה לתיירים ולצלמים.

השם אנטילופ ניתן לו בזכות האנטילופות שהיו מטיילות במקום בעיקר בתקופת החורף.

קניון האנטילופ מחולק לשני קניונים שונים- קניון אנטילופ העליון וקניון אנטילופ התחתון- מדובר בשני חלקים של אותו קניון, אולם נקודות הכניסה והיציאה לכל אחד מהחלקים שונות.

קניון אנטילופ הוא קניון חריץ, כלומר קניון נקיק. הקניון נוצר בעקבות זרימה חזקה של מים שחצבו בתוך סלעי האבן שבקניון.

מחיר לסיור– בין 60-80 דולר. ישנן 5 חברות המפעילות סיורים (כולם בני שבט הנבאחו). חשוב לציין שהשטח הוא בבעלות פרטית של שבט הנאבחו ולכן מחירי הכרטיסים מעט יקרים יותר ביחס לשאר הפארקים בארה"ב. בנוסף, חשוב לציין שלא ניתן לסייר בקניון באופן עצמאי אלא רק בלווי של מדריך משבט הנאבחו.
אם אתם מטיילים באזור אל תחמיצו ביקור בגראנד קניון שנמצא במרחק של כשעתיים נסיעה. אם אתם שוכרים רכב ואוהבים את ההיסטוריה והתרבות האמריקאית סעו בדרך 66 המפורסמת. 

אתר רשמי- https://www.antelopecanyon.com/

קניון אנטילופ עליון Upper Antelope Canyon:

הוא הקניון הפופולרי יותר בעיקר בגלל שהמסלול העליון הוא קל יותר ואינו כולל טיפוס או הליכה במקומות צרים. חשוב לציין שהגישה לקניון העליון פחות נוחה, ניתן להגיע לכניסה רק עם רכבי שטח, ולכן תצטרכו להשאיר את הרכב שלכם בחניה ולנסוע אל המסלול עם רכבי השטח של החברה.
הקניון העליון נקרא על ידי בני הנבאחו bighanilini, בתרגום לעברית- "המקום בו המים חודרים לסלעים".

קניון אנטילופ תחתון Lower Antelope Canyon:

ממוקם כחמישה קילומטרים צפונית לקניון אנטילופ העליון. המסלול נחשב "למאתגר" יותר מהמסלול של קניון אנטילופ עליון אבל אם אתם בכושר סביר, בהחלט תוכלו לצלוח את המסלול בקלות. לדעתנו החלק התחתון הוא יותר מרשים, והסיור בו הוא גם יותר ארוך. בנוסף, הסיורים בקניון התחתון יוצאים בתדירות גבוה יותר מהקניון העליון.

ההיסטוריה של קניון אנטילופ:

קניון אנטילופה ממוקם על אדמה השייכת ל LeChee של אומת הנבאחו, ושבט הנבאחו רואה בקניון מקום רוחני וקדוש לתרבות הנאוואוגו ואורח החיים – הם אפילו עוצרים ומתפללים לרגע לפני הכניסה למקום. במובן מסוים, הנוואחו רואים בקניון האנטילופות סמל למתנות של אמא טבע. כל ארבע שנים, אנשי הנבאחו מתפללים אל הקניון כשהם מודים לאלמנטים הטבעיים של העולם שעזרו ליצור את צורתו יוצאת הדופן. בשל חשיבותו למורשתם, שבט הנבאחו הפך את קניון אנטילופ לפארק שבטי של נבאחו בשנת 1997.

טיפים שימושיים ממטיילים:

הזמנה מראש או לא– בדך כלל לא צריך להזמין סיור מראש, אבל אם אתם נמצאים בתקופה עמוסה מומלץ שתזמינו סיור לפחות לילה לפני. אתם יכולים לעשות את זה דרך האתר הרשמי של המקום או לרכוש כרטיסים בעיירה פייג'.

הדרכה בסיור– את הסיור מלווה מדריך בן שבט הנבאחו. במהלך הסיור המדריך ישמח לצלם אתכם בנקודות עניין עיקריות בקניון ולהנחות אתכם כיצד תוכלו לקבל את התמונות היפות ביותר. בני השבט הם אנשים נחמדים מאוד וישמחו לענות לכם על שאלות גם על מקומות מחוץ לקניון.

שעות מומלצות לביקור– לפי הסבר המדריך הקניון העליון הוא בצורת A ולכן נכנס אליו מעט אור אז 13:00-12:00 הן השעות האידיאליות, כשהשמש גבוהה וישירה. לעומתו הקניון התחתון בצורת V ולכן נכנס אליו המון אור ואז דווקא עדיף להגיע אחה"צ. אנחנו הגענו ב- 15:30.

חודשים מומלצים לביקור– החודשים בהם האור יוצר תצוגה הכי מרשימה הם יוני, יולי, ואוגוסט. עם זאת אלו גם חודשים חמים לביקור בשמורה.

בשטח שמורת הנבאחו מופעל שעון קיץ בניגוד לשאר מדינת אריזונה. לפי כך יש לשים לב כי השעה באריזונה שונה מהשעה בתוך שטח השמורה-אם קבעתם סיור/פעילות בשטחי השמורה בקיץ, שימו לב לשעה והערכו בהתאם.

הידעתם? תמונת מסך הווינדוס המיתולוגית צולמה בקניון אנטילופ. כיום קניון אנטילופ נחשב לקניון המצולם ביותר בעולם.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​