fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

הגעה משדה התעופה בניו יורק למנהטן

ההגעה משדה התעופה JFK למנהטן יכולה להיראות מבלבלת מאוד כשלא מכירים את אזור העיר ניו יורק, אבל אין לכם מה לדאוג, המדריך המפורט הזה יסייע לכם להחליט מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם להגיע בקלות ובמהירות מ-JFK למנהטן.

איך מגיעים מ-JFK למנהטן?

שדה התעופה JFK בקווינס נמצא במרחק של כ-26 קילומטרים בלבד ממרכז העיר מנהטן. מבחינה טכנית, שדה התעופה לה גווארדיה (הממוקם גם הוא בקווינס) הוא שדה התעופה הקרוב ביותר למנהטן, אך זה לא תמיד מיתרגם לזמני נסיעה קצרים יותר.

הנסיעה יכולה לארוך כ-30 עד 40 דקות ולפעמים אף יותר משעה, תלוי ביום ובשעה שתגיעו ובאופן שבו תבחרו לנסוע מ-JFK למנהטן. בחירת אמצעי התחבורה המתאים ביותר עבורכם יכולה לעשות את כל ההבדל בין הגעה למלון כשאתם עייפים ורצוצים לבין מצב שבו אתם רעננים מספיק כדי לצאת ולבלות בעיר.

הגעה למנהטן באמצעות מונית

מונית מ-JFK למנהטן היא הדרך הקלה ביותר להגיע לעיר. כל מה שתצטרכו לעשות זה לחכות ליד מסוף המוניות שמחוץ לכל טרמינל. יכול להיות שתראו שורה של אנשים שמחכים למוניות, תלוי בשעה שבה תגיעו, אבל אין מה להילחץ מפני שבדרך כלל הם מתפזרים די מהר.

אתם בטח תוהים כמה עולה הנסיעה במונית. אז עם הנוחות, כמובן, מגיעה הוצאה גדולה: המחיר הוא 52 דולר, לא כולל אגרה או טיפ. בנוסף, יש תשלום בסך 4.50 דולר בשעות העומס (16:00 עד 20:00 בימי חול). מונית מ-JFK תכלול גם מס של מדינת ניו יורק בסך 50 סנט עבור נסיעות בתוך העיר.

שמרו על ערנות, מפני שיהיו גם נהגים שינסו להציע לכם טרמפ במחיר זול יותר ברכב שאין לו רישיון הסעה. התעלמו מהם. בטוח יותר לנסוע במונית צהובה מוסדרת.

אפליקציות כמו Uber, Lyft ואחרות זמינות עבורכם בטווח מחירים של 50-45 דולר. כמו כן, תוכלו להיעזר בשירות הסעות שמזמינים מראש (pre-arranged car service). היתרון הגדול ביותר בכך הוא שלא תצטרכו להמתין בתור למונית, אלא הנהג ימתין לכם גם אם הטיסה שלכם מתעכבת.

למידע נוסף לחצו כאן:

שאטל של שדה התעופה

נסיעה בשאטל של  JFK היא דרך נוחה וידידותית יותר להגיע למנהטן. Go Airlink  היא שותפה רשמית של רשויות הנמל של ניו יורק וניו ג'רזי, והיא זכתה למוניטין מעולה בקרב מלונות בניו יורק כחברת השאטלים האמינה ביותר.

אתם יכולים להזמין מקום בשאטל לפני שאתם נוחתים, כך שהנהג יוכל לעקוב אחרי הטיסה שלכם וימתין לכם במקרה שאתם מתעכבים. כך תיהנו משירות הסעות 24/7 מדלת לדלת למלון שלכם כשאתם מגיעים לעיר ולשדה התעופה כשאתם בדרך חזרה הביתה. אפשר לרכוש כרטיסי נסיעה הלוך ושוב.

אם אתם מעוניינים לחסוך קצת כסף, אבל ממש לא רוצים להיסחב עם המזוודות והתיקים שלכם ברכבת התחתית, הדרך הטובה ביותר להגיע מ-JFK למנהטן היא עם שאטל של חברת Go Airlink, שיכול להכיל גם משפחות או קבוצות גדולות יותר.

למידע נוסף לחצו כאן:

רכבת תחתית ו- AirTrain

הרכבת התחתית היא הדרך הזולה ביותר להגיע מ-JFK למנהטן. מחיר הנסיעה הוא 10.50 דולר בלבד. אבל חוץ מהתקציב שלכם, ישנם עוד כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שתחליטו אם הרכבת התחתית או ה-AirTrain הן אפשרויות טובות עבורכם:

  • באיזו שעה ובאיזה יום אתם נוחתים? תנועה בשעות העומס ונסיעות בשעות הלילה המאוחרות עשויות להשפיע על הבחירה שלכם. במהלך זמני תנועה שיאים, יש לתכנן לפחות שעה בכבישים מ-JFK למנהטן.
  • כמה תיקים יש לכם? בתוך שדה התעופה, יש מעליות ומדרגות נעות שיאפשרו לכם לנוע עם המזוודות. אבל, אם תבחרו לנסוע ברכבת התחתית, קחו בחשבון שתצטרכו לנווט במדרגות בין ההמון עם הכבודה שלכם.
  • עם כמה אנשים אתם נוסעים? עלות מונית מ-JFK למנהטן היא 52 דולר בתוספת אגרה ועלויות אחרות, אפילו כשהמונית מלאה עם 5-4 אנשים. אם אתם זקוקים ליותר ממונית אחת בשביל כולם, ההוצאה הזו עלולה לעלות לכם ביוקר.
  • האם זו הפעם הראשונה שלכם בניו יורק? קל להבין איך הרכבת התחתית וה-AirTrain עובדות, במיוחד אם אתם עושים קצת מחקר לפני הנסיעה. עם זאת, אם אתם מרגישים קצת לחוצים מהביקור בעיר, יכול להיות ששווה לכם להוסיף עוד כמה דולרים כדי לנסוע במונית או בשירות הסעות ולהתחיל את הטיול ברגל ימין.

אתם יכולים להגיע למספר מקומות בעיר באמצעות ה-AirTrain, הרכבת התחתית של ניו יורק ו/או הרכבת של לונג איילנד (LIRR).

למידע נוסף לחצו כאן:

נסיעה ברכבת של לונג איילנד (LIRR) וב-AirTrain

זוהי הדרך המהירה ביותר בתחבורה ציבורית מ-JFK למלון שלכם במנהטן, בהשוואה לנסיעה ברכבת התחתית. במחיר של 18.50 דולר (כ-8 דולר יותר מנסיעה ברכבת התחתית), זמן הנסיעה שלכם נע בין 35-30 דקות בלבד. 18.50 דולר כוללים את דמי היציאה מה-AirTrain בסך 7.75 דולר, בתוספת עלות כרטיס הנסיעה ב-LIRR בשעות העומס. אם אינכם נוסעים בשעות העומס, הכרטיס יעלה לכם 15.50 דולר.

עקבו אחר השילוט ל-AirTrain בשדה התעופה. קחו את Jamaica AirTrain לתחנת Jamaica, ושם רדו ועלו על ה-LIRR. רכבת זו תיקח אתכם ל-Penn Station במרכז מנהטן (רחוב 34).

תחנת Jamaica היא מוקד מרכזי של LIRR, לכן תוכלו למצוא רכבות ל-Penn Station כל כמה דקות.

AirTrain Jamaica והרכבת התחתית של ניו יורק

אתם יכולים גם לעלות על Jamaica AirTrain לתחנת Sutphin Blvd/Archer Avenue, שם אתם מתחברים לרכבת התחתית של ניו יורק ועולים על רכבת "E" לכיוון מנהטן. תוכלו לרדת במספר תחנות, תלוי לאן אתם צריכים להגיע.

רוב המבקרים נוסעים למלון במרכז העיר, לכן סביר להניח שתרצו לרדת ברחוב 42/טיימס סקוור או בתחנה הבאה, Penn Station.

משתי התחנות האלה תהיה לכם גם אפשרות לעבור בחינם לקווי רכבת תחתית אחרים. ב-Penn Station יש גם עמדת מוניות למקרה שתרצו להיעזר בהן.

הנסיעה משדה התעופה למנהטן תארך כ-50 דקות עד שעה ותעלה 7.75 דולר. העלות כוללת דמי כניסה/יציאה מה-AirTrain בסך 5.00 דולר, וכן 2.75 דולר עבור נסיעה ברכבת התחתית. יש תשלום של דולר לרכישת MetroCard חדש ממכונה אוטומטית, אך התשלום הזה מתבטל אם אתם קונים אותו מסוכן מכירות בתחנה.

למידע נוסף לחצו כאן:

Howard Beach AirTrain והרכבת התחתית של ניו יורק

בדומה לסעיף הקודם, אתם יכולים לעלות על Howard Beach AirTrain לתחנת Howard Beach/JFK, ושם לעבור לרכבת "A" ברכבת התחתית של ניו יורק. עלות הנסיעה היא 7.75 דולר.

עם הקו הזה ייקח לכם יותר זמן להגיע למנהטן לעומת AirTrain Jamaica, בערך 75-70 דקות. ההבדל היחיד הוא שרכבת "A" תביא אתכם למנהטן התחתונה, אזור רחוב 14. אם אתם מתארחים במלון ברחוב זה בצד המערבי של מנהטן, רכבת "A" תהיה הדרך הטובה יותר עבורכם.

טיפ: אם אתם מתכננים לנסוע ברכבת “A” ממנהטן ל-JFK בסוף הטיול, עלו על הרכבת לכיוון "Far Rockaway” ולא “שדרת Lefferts”.

למידע נוסף לחצו כאן:

מה עם אוטובוסים מ-JFK למנהטן?

אין אוטובוסים עירוניים ישירים שנוסעים מ-JFK למנהטן. אולם, ישנם אוטובוסים שיכולים לעזור לכם להתחבר לרכבת התחתית או לרכבת של לונג איילנד, אבל מיותר לנסוע בהם כל עוד AirTrain פועלת כרגיל.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

 

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​