fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

 קינגס קניון

 קינגס קניון (Kings Canyon National park).

ממליצה–  שובל אוסטר.

אתר אינטרנטhttps://www.nps.gov/seki/index.htm

אנחנו זוג בני 22 שמטיילים בפעם הראשונה בארה"ב (טיול שנמשך שלושה חודשים). בחרנו לעשות טיול ספונטני עם תכנון של קווים כלליים למסלול ומקומות שנרצה להתמקד בהם.

הפארק הלאומי קינגס קניון "מאוחד" עם הפארק הלאומי סקויה (Sequoia), אבל הוא ממש פארק בפני עצמו. אנחנו רוצים להתחיל בזה שלדעתנו זה פארק שהוא לגמרי אנדר רייטד ולפעמים לא מקבל את הקרדיט שמגיע לו (לפחות ממה שקראנו או שמענו מאנשים). לפעמים מדלגים עליו כי הוא לא מפורסם כמו סקויה אבל באמת שהוא פשוט יפהפה.

לינה באזור קינגס קניון:

החלטנו לצאת לטבע בהחלטה של הרגע האחרון ולכן לא קבענו מראש מקומות לינה. ניסינו לחפש לפני ההגעה מקום לינה בהרבה מקומות בסביבה אבל לא מצאנו משהו שמתאים לנו, בעיקר מבחינת מיקום. החלטנו לקחת את הסיכון בבזבוז זמן ולחפש מקום בקאמפסייטס שבתוך השמורה (הסיכוי בשמורה הזו היה יותר גדול כי כמו שאמרנו, השמורה פחות מפורסמת) ואם לא נמצא, לחפש מסביב. זו הזדמנות טובה לומר שבגלל העומס של האנשים בשמורות יש הרבה קאמפסייטס שעובדים במתכונת של first come, first serve  כלומר- כל הקודם זוכה ולא ניתן לשמור מקום (לפחות בחלק מהשטח של המחנה).
בעיתון שמקבלים בכניסה יש רשימה של כל הקאמפסייטס באזור ומה הם מכילים, באיזו מתכונת הם עובדים ומה יש בסביבה. החלטנו ללכת על מחנה Azalea כי יש בו 110 אתרי קמפינג והוא במרחק הליכה ממרכז המבקרים. החלטנו לקחת שני לילות, כל אחד בעלות של 18 דולר לרכב. כשהגענו לאתר גילינו שההרשמה למחנה מתבצעת ככה:

  • יש לוח גדול עם הוראות וקופסה עם מעטפות בצד- לוקחים מעטפה ומתחילים לסייר בין החלקות.
  • לכל חלקה יש בכניסה עמוד עם קליפס. אם החלקה תפוסה יהיה על הקליפס פתק (שבהתחלה מחובר למעטפה ואז תולשים אותו) ורשום עליו כמה לילות והימים בהם החלקה תפוסה (לדוגמה: אנחנו הגענו בשישי ועזבנו בראשון ולכן הימים שהיו מוקפים אצלנו הם שישי ושבת).
  • אם מוצאים חלקה ריקה- פשוט רושמים את הפרטים על הפתק ומצמידים אותו בקליפס. במעטפה שמים אמצעי תשלום (מזומן, צ'ק או רושמים פרטי אשראי במקום המתאים) ומכניסים לתיבה ליד הלוח הגדול ממנו לקחתם את המעטפה בהתחלה.
  • אחרי זה הריינג'רים עוברים ומסמנים בטוש את תאריך העזיבה אחרי שהם בודקים שהתשלום התקבל כמו שצריך.

אפשר לבחור חלקות ריקות או למצוא חלקות שאנשים עוזבים באותו היום ולשים את הפתק מתחת.
לנו היה מזל ומשפחה ששמרה לאנשים שביטלו סיפרה לנו על חלקה ריקה לידם פחות מחמש דקות אחרי שהתחלנו לחפש וישר התמקמנו.
למחנות בתוך שטח הפארקים יש יתרונות וחסרונות. היתרון הברור הוא שהמחנה בתוך הפארק וכך הנסיעות למסלולים קצרות. החסרונות הם שהמחנה (לפחות זה שאנחנו היינו בו) היה מאוד דל. אין קליטה/ווייפיי- רק במרכז המבקרים. בגדול יש רק שירותים, מקום לאוהל, פייר פיט ושולחן. מקלחות למשל היו במרחק של 45 דקות נסיעה! בקיצור, לפני שאתם קופצים על מציאה בתוך הפארק תבדקו שזה מתאים לכם או שיש לכם אמצעים להתמודד והאם זה שווה את הקרבה.

אטרקציות בפארק קינגס קניון

היה לנו יום אחד מלא לטייל בפארק ואחרי התייעצות במרכז המבקרים החלטנו לעשות מסלול בשם Mist Falls. המסלול מתחיל בקצה המזרחי של הפארק ובדרך עוברים נקודות תצפית עוצרות נשימה עם נחל צמוד לכביש שמלווה את רוב הנסיעה. המסלול עצמו מדורג ברמת קושי בינונית אבל חייבים לומר שהוא הרגיש פחות קשה מזה כי רוב הדרך מישורית. ההליכה בתוך היער לצד הנהר מדהימה, ובסוף מגיעים למפלים עוצמתיים ומרשימים. מסלול מאוד מומלץ!

לסיכום, למי שיש את האפשרות והזמן, אנחנו חושבים שהביקור בקינגס קניון הוא אופציה מדהימה, אפילו אם זה רק לנסוע דרכו בדרך צפונה ליוסמיטי. הפארק הזה לא נופל ביופיו מאף פארק שביקרנו עד עכשיו ומבחינתנו הוא היה הפתעה נעימה.
רוצים עוד? תמצאו כאן מדריך מעולה לביקור בכביש 1 קליפורניה

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

 

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​