fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

יוסמיטי פארק ב 4 ימים

מסלול ביוסמיטי פארק של 4 ימים, זוג ללא ילדים.

אתר אינטרנט של הפארק- https://www.nps.gov/yose/index.htm

יום 1 מתוך 4:

התחלנו את מסלול ביוסמיט פארק מדרום אגם טאהו (Lake Tahoe) לעבר פארק יוסמיטי, כ- 200 מייל נסיעה. הדרך ליוסמיטי עוברת דרך אגם מונו (Mono Lake) המדהים והעיירה לי וינינג (Lee Vining) ונכנסת לפארק יוסמיטי דרך מעבר טיוגה (Tioga Pass).

טיפים חשובים:

• מעבר טיוגה פתוח למעבר מחודש יוני עד אוקטובר בלבד. בשאר הזמן הוא סגור מפאת השלג.
  • כדאי להקפיד למלא את מיכל הדלק לפני היציאה לדרך בגלל שאין תחנות דלק בכלל עד העיירה לי וינינג (כ-150 מייל) וכאשר מגיעים לעיירה המחירים מטורפים (כ- 5.5 דולר לגלון לעומת 3.2 בד"כ).

הדרך ליוסמיטי מהממת ועוברת סמוך למספר נקודות נוף יפהפיות. אחת מהן היא אגם מונו. זה אגם מלוח ועמוס ניצבי מלח מרהיבים. ניתן לתצפת על האגם מנקודת תצפית גבוהה וניתן להגיע אל האגם מאזור העיירה לי וינינג. נקודת נוף נוספת היא מעבר טיוגה, מעבר הרים מהמם ביופיו, אזור נוף הררי מיוער ועוצר נשימה.

מסלולים:

פסגת למברט (Lembert Dome), התחלת המסלול כ- 7 מייל מהכניסה המזרחית (דרך טיוגה כביש 120).

מנקודה זו ניתן לצאת ל- 2 מסלולים נוספים: דוג לייק (Dog Lake) וסודה ספרינגס (Soda Springs).

אם אתם באים אל הפארק ממזרח ורוצים לבקר באתרים אלו, כדאי לעשות את המסלולים ביום ההגעה אחרת תצטרכו לנסוע 50 מייל כדי להגיע לתחילת המסלול.

הדרך לפסגת למברט ולדוג לייק חופפת חלקית ואז מתפצלת.

הטיפוס לפסגת למברט מתון בהתחלה והופך לתלול על סלעים חשופים. הטיפוס לא קל, אולם כשמגיעים לפסגה הגבוהה יש סיפוק עצום וכיף גדול. אורך המסלול הלוך וחזור כ- 5 ק"מ, טיפוס מצטבר כמעט 300 מטר. משך המסלול כשעתיים וחצי.

טיפ חשוב– לבשו נעלי הליכה טובות חובה, הרבה מים חובה, מעיל רוח לפסגה חובה, הרוח חזקה וקר בתקופה שהיינו.

הקטע האחרון של המסלול לא מסומן, תלול מאוד וכולל הליכה על סלעים חשופים. צריך לשים לב טוב לאן הולכים ועל מה דורכים.

לא המשכנו לדוג לייק כי כבר היה מאוחר והייתה לנו דרך של כ- 60 מייל (שעתיים וחצי) עד המלון.

יום 2 מתוך 4:

מיסט טרייל (Mist Trail)– ביום השני של מסלול ביוסמיטי פארק עשינו את מפל ורנל, מפל נוואדה (Vernal and Nevada Falls). מפל ורנל בגובה של 97 מטר. בתקופה שהיינו הזרימה הייתה חלשה ולכן גם לא היה מיסט בטרייל. הדרך למפלי ורנל כוללת טיפוס ארוך בהלוך וירידה תלולה בחזור, סה"כ כ- 5 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 300 מטר. ניתן ללכת ולחזור באותה הדרך וניתן לחזור מדרך אחרת שלכאורה קלה יותר.

ניתן להמשיך במסלול המשך למפלי נוואדה מה שמוסיף כ- 3 ק"מ למסלול ועוד 290 מטר טיפוס. לנו הספיקה הדרך למפל ורנל.

חשוב- נעלי הליכה טובות, הרבה מים. מסלול מומלץ. הנופים מהממים.

יום 3 מתוך 4:

איים שמחים (Happy Isles)– מקום נחמד לבלות בו שעתיים, הליכה מתונה באזור פיתוח נופי, הליכה על גשרונים שחוצים את נהר המרסד (Merced River). קריר ויפה.

מריפוסה גרוב (Mariposa Grove)– חורשת עצי סקויה ענקיים. בחורשה זו נמצא עץ סקויה ענק שנקרה גריזלי ג'יאנט (Grizzly Giant), עץ סקויה ענק שגובהו כגובה פסל החירות. החורשה כוללת עצים נוספים שנותנים לך להרגיש ננס לידם.

יש לנסוע ברכב פרטי עד החניון ומשם יש הסעה עד לחורשה.

המקום יפה ומסודר, יש מפות של המסלולים ומיקום העצים הבולטים.

הזמן המומלץ לבלות כאן הוא כשעתיים.

חשוב- זמן הנסיעה מהעמק עד החניון הוא כחצי שעה. היות שהמלון שלנו היה בכיוון של החורשה, כיוונו את הביקור לשעות אחה"צ וכך חסכנו בחזור כ- 15 דקות נסיעה.

יום 4 מתוך 4:

גליישר פויינט (Glacier Point)- יום 4 של מסלול ביוסמיטי פארק. דחינו כל פעם את ההגעה לגליישר פויינט מכל מני סיבות ובסוף הגענו לגליישר פויינט ביום האחרון ממש לפני שעזבנו את הפארק. בדיעבד זה היה רק לטובה.

המקום מהמם ביופיו. כל הפארק פרוש על כף היד כמו פאזל קטן. פתאום מקבלים פרופורציות על הגודל של העמק והמיקום היחסי של כל האתרים. אני בטוח שאם היינו מגיעים לגליישר פויינט בשלב מוקדם יותר בביקור היינו נהנים פחות מהביקור.

ממליץ מאוד לבקר במקום אחרי שכבר ראיתם חלקים נכבדים מהפארק.

אטרקציות נוספות שראינו:

Tunnel View, El Capitan, Half Dome מרכז המבקרים ועוד.

תובנות והמלצות:

לכו למרכז המבקרים– יש שם סרטים יפים והסברים טובים. קיבלנו מפות והמלצות על סדר הביקור המומלץ לפי מספר הימים שרצינו.

תקופות מומלצות לביקור– התקופה הכי יפה לבקר בפארק היא האביב. כל הפריחה והמפלים מוסיפים הרבה. בספטמבר היה פחות עומס אבל המפלים לא שופעים והנהר זורם לאט.

ההתניידות– היא באמצעות שאטלים. רוב הדרכים סגורות למעבר כלי רכב פרטיים וטוב שכך, אין הרבה פקקים וניתן להגיע בקלות יחסית. יש 18 תחנות וכל תחנה מביאה לאטרקציה אחרת. הנהגים (הרוב נהגות) מכריזים על התחנה ועל האטרקציה. הנסיעה ברכב בפארק יוסמיטי מוגבלת עפ"י השילוט, בין 25 עד 45 מייל לשעה.

אוכל– הבאנו איתנו מזון לכל תקופת השהות היות שקראנו אזהרות שהכל יקר בסופרים של יוסמיטי. בפועל ההבדלים זניחים וניתן היה לוותר על הקניה ובזבוז הזמן, ולרכוש מצרכים בסופר של יוסמיטי. בכל בוקר הכנו ארוחת בוקר בחדר והכנו אוכל לפיקניק צהריים שאכלנו במקומות שונים בהתאם למסלול. בערב אכלנו בשרים על האש ותוספות שבישלנו.

לינה– רצינו ללון עד כמה שניתן קרוב לעמק יוסמיטי. לינה בפארק עצמו לא באה בחשבון היות שבכל המלונות אין שירותים צמודים ומבחינתנו זה חובה. המלון היחיד שיש בו שירותים ומקלחת צמודים עולה 600 דולר ללילה. וגם זה לא בא בחשבון.

בחרנו ללון בכפר יוסמיטי ווסט (Yosemite West) מרוחק רק 15 מייל מעמק יוסמיטי, (Scenic Wonders, Yosemite Condominiums) במחיר 280 דולר ללילה, הדירה מאובזרת להפליא וכוללת מטבח מושלם ואפילו מנגל במרפסת.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?