fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

טיול משפחות של חודש בחוף המזרחי

משפחה בת חמש נפשות, הורים וילדים בני 8, 10, 14, חמודים להפליא וזורמים.

ממליצה– שימרית שולמן.

עקרונות שהיו לנו חשובים:

1. גיוון ושילוב של עיר עם טבע, אטרקציות, ותרבות.
  2. על מה שופכים כסף- פחות במסעדות יוקרה (אבל מנסים למצוא אוכל בריא או לפחות לא רק ג'אנק), מלונות זולים ופשוטים אבל נקיים ומרכזיים. על אטרקציות לא חוסכים, מה שחשוב לנו לחוות עושים. מעט שופינג, על הדרך ולא במיוחד.
  3. זורמים עם נסיעות, מתייעלים בארגון מזוודות (למשל כשמדובר בעצירת ביניים של יום אחד מכינים בצד שקית ללילה ואפילו לא מעלים מזוודות למלון).
  4. בימים עמוסים בעיר או כשאפשר עושים הפסקת צהריים במלון, צוברים כוחות ויוצאים לקראת ערב לבילוי ארוך, לפעמים לתוך הלילה.

ניו יורק- 4 ימים מלאים

נחתנו בניו יורק מטיסה דרך איר סרביה (אחרי אובר נייט בבלגרד, היה לנו יום שלם שם, ב- 40 מעלות בצל, עיר משעממת, הזכירה לנו את עכו. לא אהבנו, אולי כי היה כל כך חם. אבל זה חסך הרבה כסף). ארבעה ימים מלאים בניו יורק, ניסינו בכל יום לאגד כמה דברים שקרובים, קנינו כרטיס לסאבווי לשבוע ללא הגבלה, הפסקה במלון ויציאה לחצי יום שני. רכשנו אקספלורר פאס לשבע אקטרציות.
אלא הדברים שעשינו, לא בהכרח בסדר הזה:
הסתובבנו בטיימס סקוור (Times Square) ביום וגם בלילה,

מוזיאון ריפלי (חביב, הילדים נהנו),

הפלגנו לפסל החירות (לא עלינו לכתר)- הגענו למרגלות הפסל וזה פשוט מרהיב. מומלץ להגיע מוקדם מאוד, התורים היו ארוכים מאוד.

דאונטאון- מוזיאון 9/11 מדהים!! אסור לפספס. מרתק ומרגש, הילדים התרגשו ולמדו, והם מדברים על זה ללא הרף מאז שחזרנו. עוצמתי מאוד.
ארוחה במסעדה בצ'יינהטאון, עפנו! הבן שלי בן 10 הרפתקן ניסה כל מיני טעמים חדשים, תענוג לחיך.

סנטרל פארק (Central Park)- לחובבי ספורט חובה לרוץ/לצעוד/לשכור אופניים,

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע (American Museum of Natural History) היה חביב, הרבה פוחלצים, לא מלהיב במיוחד.

לינה– ישנו במלון The Hotel Newton באפר ווסט סייד. חדר קטן אבל נקי, וקרוב לתחנת הרכבת.

פילדלפיה- יום אחד

אחרי ניו יורק נסענו לפילדלפיה (Philadelphia). המטרה היתה עצירת ביניים, לחתוך את הנסיעה לוושינגטון (Washington).
הגענו ביום של טורנדו- גשם ורוחות, וקיבלנו התראת טורנדו לניידים (סים אמריקאי).

נכנסנו למוזיאון האומנות של פילדלפיה שהיה מרהיב ביותר! יצירות של אמנים אקספרסיוניסטים, וקצת אמנות עכשווית.

עלינו במדרגות של רוקי.
אכלנו פילי צ'יז סטייק (טעים!).
ראינו את הפעמון המפורסם. היה נחמד אבל לא יותר מזה, בדיעבד הייתי מוותרת על לילה שם ונוסעת ישר לוושינגטון. ישנו שם בדירה מזעזעת עם ריח נורא, ובלילה השכנים עשו מסיבת טראנס עם באסים. בבוקר ברחנו מהר לוושינגטון.

וושינגטון- 2 ימים

בוושינגטון ישנו שני לילות. ראינו את כל המוניומנטים בשדרת המול. הופתעתי מאוד מהגודל העצום והמרחבים. וושינגטון הרגישה לי קצת קרירה (לא בטמפ') ומנוכרת, אני מעדיפה את הערים שלי צפופות וחיות יותר. אבל היה מעניין לטייל בה. היינו במוזיאון החלל שהיה נחמד. אכלנו באחת המסעדות היותר טובות בטיול: Rice Bar- מרכיבים מנה בקערה, טעים! ההיילייט של וושינגטון היה ג'ורג'טאון (Georgetown). זה אזור שנראה יותר אירופאי, הכל צבעוני וציורי, מלא מסעדות ובתי קפה וחנויות חמודות, ביניהן חנות לליטוף חתולים (כן, כן) וחנות קאפקייקס מפורסמים עם תור מטורף ששווה כל דקה כי הטעם חלומי.

משם נסענו להרשי (Hershey), היינו שם בעולם השוקולד של הרשי, מגניב ממש! טעים וכייפי מאוד לכל המשפחה. ישנו במלון דרכים מחוץ להרשי, על הכביש לכיוון קורנינג (Corning).

המשכנו לקורנינג, עיר מקסימה, היינו במוזיאון הזכוכית המדהים! כדאי להסתכל בתכנייה על המופעים וללכת לפחות לאחד של ניפוח זכוכית. הוא מוצג באופן מהפנט. מבנה המוזיאון עצמו מרהיב ביותר.
ישנו במלון דרכים מזעזע (פעם שנייה ואחרונה שנפלנו עם מלונות).

אגמי האצבעות-2 ימים

טבע! החלק האהוב עלי בטיול.

האגמים- לקחנו שאטל למעלה, ירדנו במסלול לאורך המפלים עד למטה. ניתן גם לעלות רגלית, ולרדת בשטאל או ברגל. משם הגענו לבית שלקחנו דרך Airbnb על אחד האגמים, והוא היה מדהים. לבעלת הבית המקסימה היו קאייקים, סאפ, וסירות פדלים לשימושינו החופשי. עשינו על האש בצהריים, בלילה בעלת הבית הדליקה לנו מדורה והכינה לילדים "סמורס" על האש. חתרנו, שחינו, בילינו ונחנו באגם שני לילות.

מפלי הניאגרה- 2 ימים

משם המשכנו למפלי הניאגרה (Niagara Falls), לצד הקנדי.
מלון רמדה היה מצוין, מרחק 15 דקות הליכה מהמפלים.
אין איך לתאר את היופי הזה והעצומה. כמות הפעמים שכל אחד מאיתנו אמר "וואו" היתה אינסופית. חווינו את המפלים מכל הכיוונים, ואם זה היה תלוי בי הייתי נשארת שם עוד חודש רק להסתכל על היופי הזה. (אפשר להירגע, היינו יומיים).
עשינו הפלגה למפלים- מקבלים שקיות פלסטיק שלא עוזרות, נרטבים לגמרי, מרגישים טוב טוב את עוצמת המפלים, זה מטורף.
טיילנו על הטיילת לאורך המפלים. לרצים בינינו- יש מסלול ריצה מדהים לאורך המפלים, אפשר להמשיך הרבה קילומטרים וכל הדרך נוף של המפלים.
ראינו את המפלים גם ממגדל התצפית, ראינו סרט מגניב ב- Imax על סיפורי גבורה שקשורים במפלים. אני חייבת להגיד שזה הוסיף לנו המון לחוויה, הסתכלנו פתאום אחרת על המפלים והבנו יותר, מומלץ מאוד.
יש שם אטרקציות אחת על השנייה, ג'אנק פוד בכל פינה, סרטים, רכבות הרים, גלגל ענק, באולינג, מיני גולף, הכל מהכל. לא עשינו אף אחד מאלה, אבל נהנינו מהאווירה ובעיקר מהמפלים עצמם. בבוקר העזיבה עברנו לצד האמריקאי, ושם עשינו את המסלול של מערת הרוחות, זה וואו! ממש נוגעים במפלים וחווים אותם מקרוב.

ישנו במלון דרכים בבאפלו (Buffalo) ולמחרת טסנו לאורלנדו (Orlando).

אורלנדו- 7 ימים

לטעמי, אורלנדו היא אובררייטד.
כולנו נהנינו מאוד מהפארקים, אבל מהכל באורלנדו עולה ריח חריף של תרבות הבזבוז. זה הפריע לי מאוד.
היינו בפארקים המעולים של יוניברסל-
חבילה של שלושה: יוניברסל סטודיוס (Universal Studios), איילנדס אוף אדוונצ'ר (Universal's Islands of Adventure), ופארק המים וולקנו ביי (Universal's Volcano Bay). הפארקים מטריפים! היינו מהפתיחה ועד הסגירה של הפארק.
היינו שבעה לילות באורלנדו, בעיניי זה היה יותר מידי.
יומיים השארנו לימים של מנוחה, בריכה של המלון ומיני גולף. בוולקנו ביי הילדים (שניים מתוך שלושה) פתאום העלו חום והרגישו נורא. חתכנו בצהרים למלון וגילינו שיש להם קרוב ל- 40 מעלות. מסכנים. יום למחרת הם ישנו כל היום בחדר. לשמחתנו זה נגמר תוך יומיים, לשניהם. (לפחות היו מסונכרנים).
נסענו לבית ההפוך (WonderWorks), והיה נחמד מאוד. זה כמו מוזיאון כזה שמציג תופעות מעניינות. בילוי חמוד של שעתיים.
בילינו במיני גולף מדליק לגמרי ליד המלון. היה תענוג.
גולת הכותרת של הבילוי באורלנדו הייתה הביקור בנאסא. המקום מעורר השראה. בילינו שם יום שלם.

מיאמי

מאורלנדו נסענו דרך החופים למיאמי (Miami). עצרנו בשמורה ענקית ומיוחדת במינה: Everglades. לקחנו שם סירה מיוחדת: Airboat Tour. צפינו באליגייטורים, ליטפנו אחד תינוק וגם אכלנו אחד (אחר).
משם המשכנו לפורט לודרדייל (Fort Lauderdale) המדהימה, טיילנו ואכלנו בה, שכשכנו רגליים במים ונתלינו על עצי קוקוס כמו קופים.
הגענו למלון מומלץ מאוד במיאמי ביץ (Miami Beach): Casa Victoria Orchid, שיושב על טיילת מקסימה עם מסעדות ובתי קפה. בילינו יום ים/בריכה במיאמי ביץ'. המקום משרה אווירת חופש ופנאן. מוזיקה בכל מקום, אי אפשר לא לחייך שם.

משם המשכנו לכיוון קי ווסט (Key West).
הפלורידה קיז- וואו! איזה מקום. פלנטה אחרת, הכל שם אחר, יש את החיים עצמם ויש את פלורידה קיז. עצרנו בקי לארגו (Key Largo), לקחנו קיאק וחתרנו לאורך התעלות של האוקיינוס, חתרנו לאי בודד, מתחת גשרים, מדהים. עם ידיים כואבות אכלנו במסעדת דגים את הקאץ' אוף דה דיי של הדייגים שם, קציצת סרטן יאמי! ובירה כמובן. המשכנו על הכביש המפורסם שעל האוקיינוס. איזה נוף! עוברים בדרך בכל מיני קיז, אפשר לעצור לרדת מהרכב ולטייל. הגענו אחר הצהריים לקי ווסט.
התארגנו במלון, ונסענו לטיילת המפורסמת ממנה צופים בשקיעה. אווירה רגועה, ישבנו על המים וחיכינו לשקיעה שהיתה קסומה, עם אננס מקושט ביד (ושוב בירה). אחרי השקיעה האי תוסס בחיי לילה, מוסיקה בכל פינה, מוחיטו לרוב, אקשן!
למחרת בבוקר נסענו לראות את הנקודה הכי דרומית בארה"ב, חיכינו בתור בשמש להצטלם, כמה חם ולח שם ביולי! המשכנו צפונה חזרה לכיוון מיאמי. משם נסענו לקי הונדה (Bahia Honda Key) על הגשר כמובן (כי אין שום דרך אחרת), שם שילמנו כניסה לשמורה שהיא בעצם חוף מטריף, עם מי אוקיינוס שקטים וחמים ממש, אי אפשר לצאת מהמים! עשינו שם שנורקלינג וראינו דגים צבעוניים בלי סוף. חוויה מדהימה לילדים ולנו.
משם המשכנו בנסיעה ארוכה צפונה, עצרנו לאכול באאוטלט של פורט לודרדייל וגילינו שאין לנו מה לקנות שם, והגענו למלון בווסט פאלם ביץ', משם למחרת היתה לנו טיסה חזרה לניו יורק.

ניו יורק- 3 ימים

בילינו את שלושת הימים האחרונים של הטיול בניו יורק, בהם המשכנו לחוות את העיר הבלתי נגמרת הזאת.
היינו בווסל (Vessel), מבנה יפהפה חדש מחודש מרץ, שכולו מדרגות.
המשכנו משם על טיילת היי ליין (High Line), שבנויה על פסי רכבת ישנים, נקודת מבט מיוחדת על הנוף העירוני, ירדנו מהטיילת בשוק צ'לסי (Chelsea Market, בסגנון שרונה. כלומר, שרונה הוא בסגנון צ'לסי מרקט). אכלנו שם, הכל שם מיוחד ומדליק.

נסענו ברכבת לברוקלין וחזרנו בהליכה על הגשר לעת שקיעה לכיוון מנהטן. אחת החוויות המדהימות! שני קילומטר הליכה בעצלתיים, כל שני צעדים תמונה. מדהים.
היינו במוזיאון המטרופוליטן (The Metropolitan), יש בו אוסף מרשים של יצירות, התעכבנו בעיקר על רנואר שאני כל כך אוהבת. יש שם תערוכה זמנית של כלי נגינה של להקות וזמרים מפורסמים, הבן הפסנתרן שלי חובב המוזיקה היה בעננים ואנחנו איתו. סט תופים מקורי של הביטלס, פסנתר של ליידי גאגא ועוד.
ביקרנו ביקור מרתק בנושאת המטוסים.
סיכמנו את הטיול בעלייה למגדל הרוקפלר בחושך (נו, תכננו בשקיעה אבל לא היה מקום). זה היה מרשים לא פחות. מליוני נקודות צבעוניות זוהרות על שמים שחורים מרכיבים פנורמה של עיר ללא הפסקה. עם אוויר טוב למעלה, נשמנו את העיר הזאת בפעם אחרונה (לבינתיים, בטוח נחזור!).

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?