fbpx

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

סנטה ברברה

המסלול– סנטה ברברה (Santa Barbara) וסן לואיס אוביספו (San Luis Obispo).

ממליצה– שובל אוסטר.

אתר אינטרנט של סנטה ברברהhttps://santabarbaraca.com/

אנחנו זוג בני 22 שמטיילים בפעם הראשונה בארה"ב (שלושה חודשים). בחרנו לטייל באופן ספונטני עם תכנון של קווים כלליים למסלול ומקומות שנרצה להתמקד בהם. במיוחד עבור אנשים שמחפשים מידע על אופי טיול כזה, בחרנו לחלוק את החלקים בתכנון, העלויות וכמובן חוויות אישיות מהיעדים עצמם. סנטה ברברה וסן לואיס הן עיירות חוף הנמצאות על כביש מספר 1 קליפורניה.

שימו לב ששני היעדים האלו מאוד יקרים, במיוחד לסגנון הטיול שלנו ולתקציב שהגדרנו. בהתאם הם גם מאוד יפים, אבל זה משהו שכדאי לשקול, במיוחד אם אתם מוגבלים בתקציב.

דרכי הגעה אל סנטה ברברה

מלוס אנג'לס נסענו ברכבת Amtrak בעלות של 31 דולר לאדם. הדרך נהייתה אפילו יפה יותר. אנחנו מאוד ממליצים על הרכבת ולדעתנו כדאי לשקול לקחת אותה כאלטרנטיבה לשכירת רכב (במיוחד אם אתם מתחת לגיל 25).

לינה בסנטה ברברה

החלטנו להישאר בעיירה שלושה לילות. ישנו במוטל בשם Sunset Motel בעלות של 460 דולר לשנינו לכל הלילות (זוכרים שאמרנו יקר?). המוטל כלל ארוחת בוקר והיה ממוקם ברחוב State שזה הרחוב המרכזי והגדול של סנטה ברברה. היינו יחסית רחוקים מהחוף (המוטלים הקרובים היו יותר יקרים באופן משמעותי) אבל בניגוד ללוס אנג'לס יש תחבורה ציבורית פעילה ודי נוחה, אז כל פעם לקחנו אוטובוס לחוף ולמרכז.

השהות בסנטה ברברה היא מאוד רגועה. הסתובבנו בעיקר ברחוב בין חנויות, בתי קפה והחוף. הכול מעוצב בסגנון וינטג' עם אווירה אירופאית ורומנטית.

מקומות מומלצים

בית המשפט של סנטה ברברה– בגדול האטרקציה המרכזית של העיירה. בית המשפט מאוד עתיק ומעוצב בצורות ובציורים מעניינים מאוד. מומלץ לעלות למגדל לתצפית על העיר.

השכרת אופניים– שכרנו סוג של אופניים ועשינו סיבוב באזור החוף.

יקבים– יש באזור עשרות יקבים המציעים סיורים שונים הכוללים טעימות. אם אתם ממשיכים לנאפה ואלי אתם יכולים לוותר על היקבים בסנטה ברברה.

חופים יפיפיים– אתם יכולים לצאת להליכה על הטיילת הארוכה או סתם לשרוץ על החוף.

סן לואיס אוביספו

לסן לואיס אוביספו הגענו עם עוד רכבת בעלות של 34 דולר לכל אחד מאיתנו. העברנו שם סוף שבוע, מה שמאוד ייקר את הלינה, אבל ברגע האחרון מצאנו שלושה לילות בחדר זוגי (האחרון שנשאר) באכסניה/הוסטל בשם International House SLO בעלות של 314 דולר לשנינו (שאר המקומות התחילו מ-450 בערך). ההוסטל מאוד בסיסי ומכיל בעיקר מיטה ושירותים+מקלחת משותפים, אבל היתרון האמיתי שלו היה המיקום: הוא ממוקם ממש מרחק הליכה של כמה דקות מהאזור המרכזי של העיר, ה- Downtown.
 יש המון מסעדות שב- 10 בלילה הופכות למועדונים ודאנס ברים. רק אל תגיעו לאזור רעבים אחרי 10 אחרת תישארו רעבים כי כל המסעדות סגורות.

סך הכול עיר צעירה מאוד עם חיי לילה פעילים שמאוד נחמד להסתובב בה.

התניידנו בעיקר עם אוטובוסים, למרות שהתדירות שלהם לא גבוהה בכלל. מאוברים ניסינו להימנע כמה שיותר כי- שימו לב- זה האזור עם העלות הכי גבוהה של אוברים בארצות הברית (!).

שוב, עם רכב ככל הנראה יש יותר מה לראות (למשל הדיונות המפורסמות בפיזמו ביץ', Pismo Beach) אבל לצערנו לא ניתן להגיע לשם בתחבורה או באובר.

מקומות מומלצים בסן לואיס אוביספו

אז העיקר בסן לואיס אוביספו הוא החופים שמסביב. קצת דילגנו בין חוף לחוף כי (כרגיל) היה קריר בחוץ והמים גם ככה קפואים. באופן כללי החופים יפים מאוד ומתאימים מאוד לגולשים מבינינו.

פיזמו ביץ'– מרחק של בערך 40 דקות נסיעה באוטובוס, וחוף מאוד מרכזי באזור. יש שם מזח ארוך לתוך המים שנחמד ללכת עליו ולצלם תמונות. קצת מסעדות וחנויות בסביבה.

פארק Margo Dodd– הליכה של בערך חצי שעה מפיזמו ביץ'. מגיעים לתצפית יפהפיה על החוף עם סלעים מלאי שקנאים, צוקים מדהימים וגזיבו שנחמד לשבת בו. אפשר גם לרדת לחוף ולראות את המים מקרוב ומערה מגניבה שיש בו. אולי יהיה לכם מזל ותראו גם חיות ים בעונות הנכונות. אצלנו היה די קר וגם המים בחוף מלאים באצות אבל לגמרי אפשר להיכנס. מומלץ מאוד!

מקום בונוס- ב- Downtown נמצאת סמטת המסטיקים המפורסמת. שווה צילום.

לגליזציה

המריחואנה חוקית, כמו בשאר קליפורניה. אבל המקום היחיד שמצאנו בו דיספנסריז הוא פיזמו ביץ'. אנחנו ספציפית הלכנו למקום בשם NHC (natural healing center), מקום מקצועי ומבין עניין. ההוסטל ששהינו בו נמצא בשטח פרטי ולכן הם קובעים אם מותר או לא לעשן שם- אמרו שאין בעיה לעשן במרפסת.

לסיכום– אלו שני יעדים שבאמת נהנינו מהם, אבל בדיעבד אם היינו יודעים על העלויות הכרוכות יכול להיות שהיינו משנים קצת תכניות. סך הכל מי שמעונין בעיירות חוף קלאסיות ו/או אוהב גלישה ופעילויות ימיות, זה לגמרי המקום לקחת כמה ימים מרגיעים וליהנות מהשמש והחוף.

רוצים שמתכנן טיולים מנוסה יתכנן לכם את הטיול המושלם לארה"ב?

חסכו זמן והמון כסף עם תכנון טיול בהתאמה אישית. התכנון כולל- תכנון טיול מותאם אישית, הזמנת מלונות, הזמנת טיסות ורכב במחירים סופר משתלמים, ואפילו סיוע אישי במהלך הטיול.

קצת עלינו- עם שנים של ניסיון לצד מאגר ידע עדכני מקצועי וקהילתי עצום על ארצות הברית, אנחנו נעשה לכם סדר בבלאגן ונחסוך לכם המון זמן וכסף, עם תכנון מדוקדק עד הפרט הקטן ביותר, כדי להגשים לכם את הטיול החלומי שמותאם בדיוק לכם אישית.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?