fbpx

הופעות ופסטיבלים

חיי לילה

לינה מפנקת

קניות

קרוזים

פארקים לאומיים

פארקי שעשועים

מיאמי וקי ווסט

אנחנו זוג בני 22 ומטיילים בפעם הראשונה בארה"ב. בחרנו לחלוק קצת חוויות וטיפים מתוך היעדים בהם אנחנו מבקרים, והפעם- מיאמי וקי ווסט.

מאורלנדו נסענו למיאמי באוטובוס של Greyhound בעלות של 27 דולר לאדם. הנסיעה ארכה כארבע שעות. נסענו במהלך הטיול כבר כמה פעמים עם Greyhound והנסיעות מאוד נוחות- יש שירותים באוטובוס, וייפיי, שקעים וכיסאות נוחים. אנחנו מאוד ממליצים על החברה כשמדובר בנסיעות ארוכות. 

השבוע בו ביקרנו במיאמי היה שבוע גשום מאוד וחם, מה שהשפיע על התכניות שלנו ועל המקומות בהם ביקרנו בפועל, שאולי היו שונים במזג אויר אחר.
מיאמי הייתה היעד האחרון שלנו בחוף המזרחי ולכן בחרנו להקדיש לה יותר זמן ובנוסף לשהות בחלק היותר צעיר ומוכר של העיר- מיאמי ביץ' (Miami Beach). החוף של מיאמי ביץ' מחולק לשלושה אזורים: South Beach (סאות' ביץ', החוף הדרומי), Mid Beach (מיד ביץ', החוף האמצעי) ו- North beach (נורת' ביץ', החוף הצפוני). אנחנו ישנו באזור החוף המרכזי ובילינו בעיקר שם ובחוף הדרומי. התחלנו בשלושה לילות במיאמי ביץ', לאחר מכן נסענו לקי ווסט ללילה נוסף ולבסוף בילינו עוד שני לילות במיאמי ביץ'. 

מבחינת לינה:
בשלושת הלילות הראשונים ישנו בהוסטל בשם Freehand Miami בעלות של 120 דולר לשנינו לשלושה לילות (הופתענו מאוד מכמה הלינה במיאמי זולה כשמדובר בהוסטלים!). ההוסטל היה בסדר גמור מבחינת ניקיון ומיקום, אבל הדגש העיקרי בו היה האווירה הצעירה שהייתה בו. ארוחת הבוקר כלולה, הבריכה ואזורי הישיבה כלולים, ובאופן כללי היה כיף לבלות שם. אנחנו מאוד ממליצים, במיוחד למטיילים בודדים שרוצים להכיר אנשים.
את הלילה בקי ווסט בילינו במלון שנקרא Fairfield Inn (אם אתם בוחרים לישון שם שימו לב שיש שני מלונות עם אותו שם- שלנו היה בשדרות רוזוולט 2400). לילה שם עלה לנו 122 דולר לזוג- יחסית זול למלונות בקי ווסט, אבל כנראה אפשר למצוא גם הוסטלים/מוטלים זולים יותר או לחלופין לישון באחד המקומות בדרך לקי ווסט (אם כי היינו ממליצים לישון בקי ווסט בגלל האווירה המיוחדת שיש בה).
בשני הלילות האחרונים במיאמי ביץ' לנו בהוסטל בשם Generator Miami בעלות של 80 דולר לשנינו לשני הלילות (לא כולל ארוחת בוקר אבל גם שם יש פינות ישיבה ובריכה כלולים). ההוסטל ממוקם במרחק הליכה מההוסטל הקודם- בחרנו להחליף הוסטל כי רצינו קצת שינוי אווירה. ההוסטל מאוד נקי ונעים, תחושה של כמעט מלון. ממליצים עליו מאוד!

מבחינת התניידות:
במיאמי עצמה התניידנו בעיר עם אוברים. הכל די קרוב אז זה לא היה יקר (בערך 8 דולר מההוסטל לאזור המרכזי עם המסעדות והברים). יש במיאמי ביץ' גם שאטלים כחולים חינמיים שעוברים לאורך החוף- לנו לא יצא להשתמש בהם, בעיקר בגלל מזג האוויר.
את הדרך לקי ווסט עשינו ברכב- לקחנו רכב ליום אחד (24 שעות). בעקבות המלצה של חברה, החלטנו לנסוע לשם ברכב ספורט עם גג נפתח משתי סיבות: הראשונה והעיקרית היא המחיר. עלה לנו 170 דולר כולל כל העלויות הנלוות (ביטוח לנהגים מתחת לגיל 25, כבישי אגרה, ביטוח ביטול השתתפות וכו'). לקחנו רכב פורד מוסטנג דרך חברת Avis והיינו מאוד מרוצים. הסיבה השנייה היא שהנסיעה ברכב מאוד העצימה את החוויה של הדרך לקי ווסט. מדובר בדרך מאוד מיוחדת- נסיעה של כמעט 4 שעות על כביש שבנוי כולו על הים ועובר בדרך בין כל ה- Keys (עוד איים לפני קי ווסט). לא הרגשנו "בולטים בשטח" בגלל הרכב כי במיאמי אלו רכבים מאוד נפוצים.

מבחינת מה לעשות:
מיאמי ביץ' מאופיינת במסיבות ובמועדונים הגדולים שלה. אנחנו פחות מתחברים לרעיון אז מהבחינה הזו אין לנו יותר מדי המלצות. יש הרבה ברים ופאבים מעניינים שכיף לשבת בהם ושיש בהם מבצעים כמו Happy Hour. לצערנו בילינו פחות בחופים ובמקומות שהולכים אליהם בדרך כלל בגלל מזג האוויר הגשום. בעיקר הסתובבנו הרבה וחווינו את העיר דרך הרגליים – כמה שרק יכולנו.
מקומות מומלצים: 

  • שכונה בשם Little Havana- בגלל הקרבה של מיאמי לקובה הרבה מהגרים הגיעו משם (ובאופן כללי מכל העולם- 60% מתושבי מיאמי הם לא ילידי מיאמי!), ולכן עם הזמן נוצרה שכונה גדולה במרחק של 20 דקות מהמרכז בשם ליטל הוואנה. כדאי להגיע תחילה למרכז המבקרים ולקבל קצת הסברים על האזור. משם אפשר ללכת לאורך הרחוב המרכזי בליטל הוואנה, רחוב 8th St, בו יש אווירה "לטינית" מגניבה בטירוף עם סיגרים, קפה מעולה ואוכל מצוין. השכונה עצמה גדולה אבל החלק המעניין הוא אותו רחוב, ובו אנחנו ממליצים להעביר את אחר הצהריים ולהישאר לברים בערב.
  • רחוב Washington Ave- זהו רחוב מאוד ארוך במיאמי ביץ' ורוב המסעדות והברים המגניבים נמצאים לאורכו. ככל שמדרימים לכיוון סאות' ביץ' תגיעו לאזור המועדונים והמסיבות. אנחנו ממליצים במיוחד על המסעדה Welcome to Havana, מסעדה עם אוכל קובני אותנטי עם אווירה ממש כיפית ואוכל מדהים. מי שמתגעגע קצת לתבשילים ביתיים בבישול ארוך- זה המקום. תמורה מצוינת למחיר לא כל כך גבוה (*הערת העורך- המסעדה נסגרה*). 
  • באחד הימים כשסוף סוף יצאה השמש הלכנו לחוף. מיותר לציין כמה החופים יפים ונקיים, עם מים בצבע תכלת וטמפרטורה נעימה. יש שם אפשרות לשכור כיסאות, שמשיות וכו'. כל פריט עולה 20 דולר. אנחנו לקחנו "קבנה" שהיא מין חצי אוהל שמצל מפני השמש. הקבנה שימשה אותנו בעיקר להגנה מהגשם שבא אחר כך…

קי ווסט:
הנסיעה לקי ווסט על המפה אורכת 3 וחצי שעות בערך, בפועל תתכוננו לבלת"מים ולעיכובים. מי שנוסע ישר לשם שיצפה לארבע שעות נסיעה לערך. תשמרו על החוקים ותקפידו על מהירות בהתאם לשילוט- יש המון ניידות משטרה בדרך. אנחנו ממליצים לקרוא על הדרך לקי ווסט לפני הנסיעה וגם על מה כדאי לעשות בה ולהתאים את התכנית למגבלות שלכם (לנו הייתה מגבלת זמן בגלל ההחזרה של הרכב).
אנחנו החלטנו בעקבות המלצות לעצור בדרך באי Key Largo. הכניסה לאי עולה 9 דולר לרכב.
שטנו שם בקיאקים במשך כמעט שעה (עלות של 18 דולר לזוג) וגם נכנסנו למים. לצערנו הגענו מאוחר יחסית (בסביבות 15:30) ורוב האטרקציות מסתיימות בשעה 16:00. הבנו שיש אפשרות גם לסיורים בסירה עם תחתית שקופה וגם שכירה של שנורקלים. החוף עצמו די מלוכלך ועכור. אם תחליטו לעצור שם היינו ממליצים להשתתף באטרקציות המאפשרות יציאה לים הפתוח- לשוניות האלמוגים ולאתרי הצלילה באזור.
משם המשכנו לקי ווסט והגענו בסביבות 19:30. לא משנה איפה אתם בוחרים לישון- תבדקו על הטבות והנחות במלון שלכם. אנחנו קיבלנו שובר לבקבוק יין חינם במסעדה. בערב יצאנו להסתובב באולד טאון (האזור החי והעיקרי של קי ווסט) שרובו מתנקז לרחוב אחד עיקרי בשם דובל (Duval St). שני מקומות שמגניב להצטלם בהם: 

  • הנקודה הדרומית ביותר בארה"ב 
  • השלט המפורסם שמראה את המרחק שלכם מכל מני מקומות בעולם.

לסיכום, אין ספק שמזג האוויר השפיע המון על החוויה שלנו ממיאמי. קי ווסט הייתה מדהימה ובכללי נהננו מאווירה של מנוחה. לקחנו את הזמן יותר ברגוע אחרי יעדים שהתרוצצנו בהם המון.

 

ממליצה: שובל אוסטר.

עדיין לא הצטרפתם לקהילת הפייסבוק הגדולה לארה"ב?

כתבות אחרונות​